לתרומות לחץ כאן

אינטרנט מסונן – לכתחילה או דיעבד?

שאלה:

שלום,
לאחרונה נפוץ קצת (זוהי דעתי) העניין שגם חרדים ואפילו אברכים מחזיקים במחשב אינטרנט, כמובן עם סינון גבוה כמו נטפרי. העניין שלא תמיד זה לצרכי פרנסה, אלא יותר לתחביב: מוזיקה, חדשות מותרות, זה גורם תעסוקה לעקרת הבית (לא על חשבון הבית) וזה קצת ממלא לה את היום.
עוד: אברכים בזמנים מסויימים גם גולשים ונהנים מאתרים כמו דרשו וכאלו, קול הלשון וכן הרצאות שפתוחות בנטפרי.
לא קל הנושא הנושא רגיש, אבל באמת ישנם משפחות כאלו שפשוט צריכות את זה.
האם זה שונה מפרנסה?
לא באנו לבקש שנתיר גורף או ספציפי, אבל מדוע תמיד מוזכר 'צרכי פרנסה' בכל מקום? אם שומעים שירים עדכניים או הרצאות ורואים את הלויין במוצ"ש דרך הרשת? זה פחות? למה צריך להרגיש שזה לא בסדר לדברים הללו. ולפרנסה זה בסדר?

תשובה:

שלום וברכה

אתה נוגע בנקודה חשובה. לדעתי אחת הבעיות היום, שאנשים מסירים אחריות מעצמם ומצפים שהרב יאכיל אותם הכל בכפית, אבל אתה צודק שזה לא כך, הרבנים אומרים את העקרון, גם אינטרנט ברמת סינון גבוהה, יש לקחת בזהירות, רק כאשר יש בזה באמת צורך, ולא צריך שיהיה גישה לילדים וכו'. אם הצורך הוא פרנסה או אחר, זה לא משנה, כל אדם אמור לקחת אחריות לעצמו ולהרגיש האם הוא עושה זאת לצורך, זה מועיל לו? זה יכול לגרום לו לחולשה?  ולפי זה לנהוג. בלי דרגת סינון כזו אין לקחת בכלל, אבל כאשר זה נטפרי, כל אחד יברור לעצמו מה נכון לו. ולכן מי שמרגיש שזה חשוב לו, ללימוד, לאשה, לנגישות לדברים שהוא צריך, יקבל את החלטתו לעצמו. אבל שלא יהיה כלי של בידור וביטול זמן.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל