לתרומות לחץ כאן

זמן הנחת תפילין

שאלה:

בהמשך לשאלה הקודמת לגבי זמן עלות השחר בלוחות הזמנים ההלכתיים ,כמו כן מופיע זמן הנחת טו"ת בשעה 05:21 והרי כאמור בשאלה הקודמת בשעה זו עדיין הירח נראה במלואו ובזמן הזה זה לילה כמו שמוכח מהגמרא שם ואסור להקריב באותו זמן את קרבן התמיד של בקר וא"כ ה"ה שאין להניח תפילין באותו זמן דלילה לאו זמן תפילין (מנחות לב) וכן נפסק בשו"ע סי לב ס"ב שאסור להניח תפילין בלילה רק שהטעם הוא שמא יישן בהם, וא"כ השאלה היא אם מי שמניח תפילין בשעה המוקדמת ביותר לפי אותם לוחות לא נכנס לספק ברכה לבטלה?

תשובה:

זמן הנחת טלית ותפילין הוא משעה שיכיר בין תכלת ללבן או שיכיר את חברו מד' אמות, כלומר יש לזה את הזמן המיועד לו במשנה בברכות, ואין לזה קשר עם הנץ וגם לא עם עלות השחר, מדובר בכעשר דק' לאחר עלות השחר, כל יום יש לבדוק בלוח.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני שאלתי לדעה שלילה לאו זמן תפילין והבאתי ראיה מהגמ' ביומא שם כי כאשר הירח עוד נראה הוי לילה ובלוחות שמופיע זמן הנחת תפילין עדיין הירח נראה במלואו(אמצע החודש) וא"כ לכאורה קיים חשש של ספק ברכה לבטלה למי שמניח תפילין בשעה זו בעוד הירח זוהר?

  2. הרי עניתי בתשובתי הקודמת, שגם כאשר הוא נראה במילואו כיון שכבר השפעתו פחותה מחמת השפעת השמש המתחילה, הוא לא "המאור" באותה שעה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל