לתרומות לחץ כאן

תשלום לדרייבר מכספי נדיב שמתנגד לאחוזים

שאלה:

אם הולך אם דריביר שלקח 1/3 והכתבת אמר שהאו לא רוצה שהדאביר יקבל % האם מותר לשקר לכותבת יש דען שאמר לי שתי דעות או א לקבל או לקבל ולא לתת לדריביר זה אמר לי הרב סגל בארץ אבל חבר שלי אמר בשם הרב שטינמיץ שאפשר לשקר ולתת לדריביר 1/3 שאלתי את הרב שטרן האו אמר לי אדיף לישאול להרב שטינמיץ אישית

תשובה:

שלום וברכה,

 

השכר שמשלמים לדרייבר זה לא מהכסף של הנגיד והתרומה שהנדיב נותן בוודאי הוא לא נותן אותה לדרייבר. אלא נותנים לו מהכסף של המוסד וזה שכר לגיטימי לחלוטין  מפני שהמוסד משלם לדרייבר או למשלוח שכר עבור העבודה שעושה למוסד וזו עבודה שקבעו אותה ככל העבודות שהמוסד צריך בכלל צרכי המוסד הוא אדם שיגייס לו תרומות. ולכן נדיב שמתנה שתורם על דעת שלא יפרישו אחוזים, יכולים לקחת את התרומה מהנדיב והיא הולכת באמת למוסד עצמו, וישלמו לדרייבר או למשולח שכר מכספי המוסד. המוסד עצמו בודאי חייב לשלם עבור ההכנסה שהביא לו הדרייבר כאמור הוא עובד של המוסד ומקבל על כך שכר ואת זה המוסד ישלם לו, ואם לא מכספי הנדיב יכולים להביא מכספי המוסד.

מקורות:

כך שמעתי מהגאון הרב זלמן נחמיה גודלברג זצ"ל.

נ.ב. יש לדון האם מותר בכלל לתת לדרייבר שלושים אחוז מההכנסות, האם אין בכך גזל מהמוסד שגובים שכר גבוה כל כך עבור השליחות. ולכן בתשובה לא באתי להכשיר את התופעה הנ"ל.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל