לתרומות לחץ כאן

תמיכה בלימוד תורה

שאלה:

האם יש שכר לימוד תורה כתנאי יששכר וזבולון כשתורמים לכולל? כי לא עושים התנאי במפורש; וגם כבר ככה היו לומדים בלי התרומה שלי.
תודה.

תשובה:

שלום רב

פשוט וברור שאדם שהוא תומך תורה שכרו רב מאוד ויש לו חלק ושותפות בלימוד התורה הנעשה בזכותו ומכוחו. לא נכון לומר שגם כך היו לומדים תורה, כי בסופו של דבר האברכים חייבים את המילגה, והיא בנויה על התורמים, החודש הזה זה אתה ובחודש אחר מישהו אחר, אבל בלי ספק אתה חלק מזה, וזה דבר עצום. אין כאן את החוזה הזה שממש חולק בשכר חצי חצי, אבל יש כאן תמכין דאורייתא וזו עיקר תכונתו ותכליתו של זבולון.

תזכה להיות תמיד מהנותנים לדבר מצוה!

מקורות:

מעלת הנתינה ללימוד תורה

פסחים נג, ב רבי יוסי בר אבין אמר מטיל מלאי לכיס של תלמידי חכמים היה דאמר ר' יוחנן כל המטיל מלאי לכיס תלמידי חכמים זוכה ויושב בישיבה של מעלה שנא' (קהלת ז, יב) כי בצל החכמה בצל הכסף:

כתבות קיא, ב ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום וכי אפשר לדבוקי בשכינה והכתיב (דברים ד, כד) כי ה' אלהיך אש אוכלה אלא כל המשיא בתו לתלמיד חכם והעושה פרקמטיא לתלמידי חכמים והמהנה תלמידי חכמים מנכסיו מעלה עליו הכתוב כאילו מדבק בשכינה כיוצא בדבר אתה אומר (דברים ל, כ) לאהבה את ה' אלהיך ולדבקה בו וכי אפשר לאדם לידבק בשכינה אלא כל המשיא בתו לתלמיד חכם והעושה פרקמטיא לתלמידי חכמים והמהנה תלמידי חכמים מנכסיו מעלה עליו הכתוב כאילו מדבק בשכינה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל