לתרומות לחץ כאן

נדר לא לדבר עם אמא

שאלה:

שלום רב,
לאחר ריב עם אחי ואחותי הצעירים, בשעת כעס אך עם מודעות וכוונה למלא אחר הנדר כמה זמן שאוכל, נדרתי נדר שלא לדבר עם אמי בגלל שנפגעתי קשות מההתנהגות שלה כלפיי. אני לא יכול לסבול את המחשבה שלא אוכל לדבר איתה. גם אם אנסה לדבר איתה, המצפון שלי לא יתן לי לעשות זאת. אני מעדיף שלא לדבר איתה אך מבחירה ומבלי שנדרתי נדר.
אני לא מפסיק לחשוב על שנדרתי וקשה לי להירדם בגלל זה.
נדר מסוג זה מקבל תוקף או שעליי ללכת ולבצע התרת נדרים? ואם כן, אוכל להתירו לבד?
תודה.

תשובה:

שלום וברכה

נדר מסוג זה בודאי יש לו תוקף, כיון למרות שנדר לבטל דבר מצוה אין לו תוקף, כאן יש מקרים רבים שהדיבור אינו מצד כיבוד הורים ואינו מחוייב ועל זה חל הנדר. אי אפשר לבטל נדר לבד, התרת נדרים חייבת להיות בפני שלושה תלמידי חכמים, תפנה לרב בית הכנסת המקומי שיסייע לך.

הנדר הזה קשה חמור ומעציב משתי סיבות: ראשית נדר זה דבר חמור מאוד ולא עושים את זה. שנית, לא לדבר עם אמא??!! כבד את אביך ואת אמך זו מצוה בעשרת הדיברות, כלומר היא מיסודות היהדות הכי חשובים! האם תוכל אי פעם להשיב לאמך טובה על כל מה שעשתה איתך, האכילה ניקתה רחצה דאגה לימדה חינכה, ועל כולנה, אתה יודע כמה מקום בראש ובלב ילדים תופסים אצל ההורים?! היית פעם הורה?! של נעליך מעל רגליך כאשר אתה חושב על אמא! לעולם לא תוכל לגמול איתה אפילו פסיק ממה שעשתה איתך, וזה עוד לפני המצוה והחיוב.

לכן יש לפייס אותה מאוד מאוד ולבקש את סליחתה, ולהיות הבן הכי טוב שאפשר.

ברכה והצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל