בליעות בכלים בזמנינו

שאלה:

שלום לרבנים רציתי לדעת איך מסתדר במציאות שמרן כותב שסכין בשרי בן יומו שחתך מלפפון אסור לאכול אותו עם חלב הרי כל מי שיטעם את המלפפון אין בו טעם בשר וכן אם חותך דבר חריף אז מה ההיגיון ? תודה

תשובה:

שלום וברכה

השאלה שלך לא קשורה לדוחקא ודבר חריף בדוקא, אני מניח שגם אם תבשל תפוח אדמה בסיר בשרי בן יומו לא תרגיש טעם בשר, וגם אם תבשל שם חלב לא יהיה בו טעם בשר, אז מדוע זה לא בטל. זו שאלה נכונה, ובאמת יש סבירות שהצפיפות היום של המתכת שונה והיא פחות בולעת מבימי חז"ל, ואעפ"כ התקבל בכל הדורות על כל גדולי הפסיקה, שאנחנו לא משנים דבר מהכתוב בשו"ע והפוסקים המובהקים, מי יודע, אולי אנחנו לא בקיאים בהרגשת טעם [הרי בפוסקים בתחילת סי' צז דנו בארוכה שטעימת קפילא צריכה מומחיות], ולעולם אנחנו נוהגים כפי הכללים שנמסרו לנו, ואין סברא זו מועילה אפילו במקום של הפסד מרובה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. נראה לי שנפלה כאן טעות, החותך מלפפון בסכין של בשר מותר לאכלו בחלב מטעם שהוא נותן טעם בר נותן טעם ומרן לא כתב שאסור אפילו בבן יומו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל