לתרומות לחץ כאן

זכויות יוצרים בעידן הקורונה

שאלה:

לצורך עבודה מהבית כגרפיקאית במערכת עיתון בוצע שיתוף בין מחשבי מערכת העיתון למחשב הפרטי שבביתי, שיתוף שמטרתו שתוכל להיות נגישות מהמחשב הביתי לכל החומר שנמצא במחשבי מערכת העיתון. לצורך העבודה בפועל נדרש ממני להעתיק מהמחשב של המערכת למחשב האישי שלי 'פונטים' (אותיות מעוצבות) שנרכשו ע"י מערכת העיתון מבעלי זכויות היוצרים של הפונטים המדוברים לצורך כלל העובדות בעיתון לצורך עבודת העיתון כאשר בעיקרון חל איסור על העיתון להעבירם הלאה שלא לצורך עבודת העיתון.
עצם ההעתקה לכאו' נחשבת גם היא כצורך העיתון ולשם כך העיתון רכש את הפונטים המדוברים אלא שהשאלה היא לאחר שהעתקתי את הפונטים למחשב האישי בהיתר, האם מותר לי להשתמש בהם לצרכים נוספים שאינם בעבודת העיתון. שהרי לאחר שהועתקו אליי הם נכנסים למאגר הפונטים הכללי שלי ומופיעים יחד איתם וכל פעם אצטרך לנסות ולהיזכר איזה פונט רכשתי אני ואיזה פונט העתקתי לצורך עבודת העיתון.
האם ניתן לומר שדעת היוצרים לאסור רק העתקה שלא כדין אבל לאחר שהעתקתי בהיתר הרי שדעתם שמשתמשים בזה גם לצרכים אחרים? ואם לא האם צריך כל פעם למחוק מיד בסיום העבודה את כל הפונטים שאני מעתיקה בהיתר בכדי שלא להשתמש בהם לאחר זמן בטעות מתוך רשימת הפונטים הכללית?
תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה,

מותר להשתמש בפונטים שהועתקו למחשב שלך בהיתר.

בהצלחה.

מקורות:

לפי חוק זכויות יוצרים מותר להעתיק את התוכנה לכל המחשבים שיש לו ברשותו. ולכן מותר למשרד להעתיק את התוכנה לכל המחשבים שיש לו לצורך העבודה. במקרה דנן שהעובדים עובדים מהבית בגלל הקורונה, המחשבים שבבתים דינו כמחשבים של המשרד ומותר להעתיק למחשבים של העובדים. אחרי שהועתק כדין ניתן להשתמש בפונטים לכל צורך שהוא, כמו שבמשרד עצמו העובד יכול להשתמש בפונטים לצורך אישי ולא דווקא לצורך המשרד. 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אם הבנתי נכון אז בעצם כרגע זה נחשב שהמחשב האישי שלי הוא כחלק ממערכת העיתון ולכן מותר להשתמש בפונטים לכל צורך שהוא כמו כל מי שקונה פונטים שהשימוש הוא לכל מטרה. השאלה היא האם לאחר שיופסק השיתוף עם מערכת המחשבים של העיתון גם יהיה מותר להשתמש בזה לצורך עבודות גרפיקה שאינם במסגרת העיתון ללקוחות פרטיים (לאחר שהפונטים כבר הותקנו במחשב שלי, ובהסכמת העיתון כמובן) או שאצטרך למחוק הכל?

  2. כאשר עובדים מהבית יש לראות את המחשב שלך כמחשב של המשרד. אבל אחרי שיחזרו לעבוד במשרד לא ניתן להחזיק את החומר המועתק במחשב שלך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל