לתרומות לחץ כאן

עמלת תיווך

שאלה:

עבדתי בחברת נדלן במשך חצי שנה עד סוף דצמבר 2019 כשבמהלכו ליוותה אותי בתחילת הדרך מתווכת ותיקה, באחד הפרסומים המשותפים למכירת נכס ( יולי 2019) הגיע לקוח משקיע שביקש פגישה על מנת להבהיר לנו מה הוא מחפש בדיוק, במהלך הפגישה מסר לנו מספר טלפון של דיירת בעלת נכס שהוא מאוד מעוניין בו ( דירה מבוקשת מאוד הנמצאת בתהליך פרוייקט פינוי בינוי).
לקחתי ברצינות את הבקשה הזו, מידי יום עקבתי על הדירה הזו חודשיים ימים עד שבספטמבר 2019 נכנסנו לתהליך מכירה של הדירה הזו – כשאנחנו מייצגים את הלקוח בלבד !
במהלך הטיוטות התגלו בעיות לאין ספור עם הגרוש…..עד שבדצמבר הדיירת החליטה לרדת מהמכירה הזו

סוף דצמבר יצאתי מהחברה לתחילת דרך עצמאית.
במרץ 2020 אני פוגשת את הדיירת בעלת הנכס הנ"ל בשוק השכונתי, כשבמהלך השיחה היא אומרת לי שהיא מעוניינת שוב למכור את הדירה.
עכשיו מאחר והדירה מאוד מבוקשת, יש לציין שבאמתחתי היו עשרות משקיעים שהיו קופצים לקנות את הנכס הזה, אבל התחשבתי בלקוח הנ"ל שמאוד רוצה את הדירה וממקום מתחשב החלטתי לפנות אליו ראשון ולהציע שוב את הנכס למכירה.
הפעם החתמתי את האמא של הלקוח בעמלת תיווך ( כי התברר לי שהאמא של הלקוח מעוניינת לקנות מכספה את הנכס, ולא כפי שהבנתי בתחילת הדרך שהלקוח קונה מכספו את הדירה, אך על שם אמו כדי לחסוך בהוצאות מס) ונכנסנו שוב לטיוטות וברוך השם ב1.7.2020 נחתמה עסקה בזכותי בגלל שאני הצלחתי להשיג את הגרוש ולדבר אל ליבו ולרכוש את אמונו מה שהעורכי דין לא הצליחו, להיפך איימו עליו בטביעה משפטית וכו…..

והשאלה היא כזאת:
האם מגיע לחברה חלק מעמלת התיווך?
האם מגיע למתווכת חלק מהעמלה שלי ללא קשר לחברה?

יש לציין שבחוזה שלי מול החברה כתוב: 'כל לקוח שחתם על הזמנת שירותי תיווך כלשהיא, חתום מול משרד התיווך. עם סיום ההסכם, סוכן הנדלן לא יוכל להמשיך בטיפול בלקוח, אך יהיה זכאי לחלקו בעסקה שעל פי הסכם זה. (האם סעיף כזה הוא רלוונטי בכלל משפטית?)

אשמח מאוד לתשובה

תשובה:

שלום וברכה,

המידע התחיל על ידיד החברה והמשיך על ידי מתווך פרטי שעזב את החברה. ולכן יש לחלק את התיווך לשניים, בחצי הראשון מתחלקים החברה והמתווך [אתה השואל]. ובחצי השני יקבל המתווך בלבד [אתה השואל].

בהצלחה.

מקורות:

התיווך הוצע על ידי המתווך כשהיה עובד בחברה, מאידך התיווך לא התקדם, ולכן יש לחברה להתחלק עם המתווך רק בחצי מהתיווך, ולא בכל התיווך. ואת החצי השני זכאי המתווך בלבד בגלל שהוא סיים את התיווך לבדו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל