לתרומות לחץ כאן

טענות על הנגר שבנה את המטבח

שאלה:

שלום וברכה
הבאתי נגר שיעשה לי מטבח, לאורך כל הדרך אמר לי שהוא מקצועי הראה לי תמונות של מטבחים , אמר שהוא משתמש בחומרים הטובים ביותר ,יש לציין שהכרתי אותו במסגרת חנוכת בית נתתי שיעור במקום, סיכמנו על מחיר13,500 שח נתתי לו על חשבון 7,000 ש"ח
בפועל אתמול הוא הרכיב את המטבח , בעל מקצוע שראה את העבודה אמר לי שזה עבודה פשוטה עם חומרים פשוטים , כולל הצירים היה צריך לעשות ציר טריקה שקטה ולא עשה , הבוקר אשתי ניסתה לאכסן סירים בארונות ולא הצליחה לסגור את הדלת , כנ"ל עם קערות .
שאלתי היא מה עליי לעשות על מנת שוהייתם נקיים מה' ומאדם
האם אני יכול לומר לו שאני לא מרוצה מהעבודה שעשה כיון שאין לי מקום איחסון כראוי וגם לא סיפק את החומרים שהתחייב ושיפרק את המטבח או אופציה אחרת ?
מבקש עזרתכם
תודה

תשובה:

שלום וברכה,

כדי לבטל את המקח צריך שיהיה מום במקח, דהיינו שעשה עבודה לא טובה. אם הכין ארונות שלא יכולים לאחסן סירים זה נחשב למום במקח, וניתן לבטל את המקח. אם המטבח טוב רק שאינו לשביעות רצונך, והחומרים לא מהטובים לא ניתן לבטל את המקח כיון שאין זה מום. 

לגבי הצירים אם הייתה התחייבות שלסגירה שקטה, ניתן לדרוש להחליף את הצירים, אבל אם לא דובר על כך אין אפשרות לחייב את הנגר.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מודה לכבודו על התשובה
    במקרה דנן שכן ישנו מום כיון שלא מתאפשר לאחסן סיר עד הדלת תיסגר , הנ"ל צריך להחזיר את מלא הסכום קרי 7000 שח שנתתי על חשבון או עליי לפצותו על הזמן שהשקיע הן בהרכבה והן בייצור
    מודה על עזרתכם
    בברכת התורה הקדושה

  2. אני לא קובע שיש כאן מום צריך לבדוק האם המטבח נעשה שלא בצורה טובה. אם המטבח לא הוכן בצורה טובה הרי זה מום והמקח בטל וצריך להחזיר את כל הכסף.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל