שאלה:
שלום וברכה!
התקשר אליי אדם ביום שישי, וביקש לקבוע פגישת ייעוץ עבור בנו. אמרתי לו שאני יכול לקבל אותו ביום שני. הוא אמר שהפגישה ממש דחופה עבורו, ושאל האם אני יכול לקבל אותו קודם לכן. אמרתי לו שאבדוק, שניתי את היומן שלי, הזזתי פגישות, הכול כדי לקבל אותו ביום ראשון.
הבחור פשוט לא הגיע. התקשרתי לאביו והשיב: אוי, שכחתי לומר לך שזה לא מסתדר לו בסוף.
ככה.
האם הוא חייב בתשלום כלשהו?
תודה מראש!
תשובה:
שלום וברכה,
אם הלקוח לא שילם מקדמה מראש, אין ללקוח חובת תשלומים, מאחר ואין קניין, וגם אין תחילת מלאכה מצד המטפל, וכמו כן המטפל לא הפסיד לקוחות אחרים מביטולו של הלקוח. ולכן הלקוח אינו חייב לשלם על כך – למרות שהתנהג הצורה לא הוגנת.
בהצלחה.
מקורות:
בשו"ע ריש סימן שלג מבואר שאם התחיל במלאכה או שהפסיד עבודה אחרת חייב הלקוח לשלם, אבל אם אין את שניהם, אין חובת תשלומים.