לתרומות לחץ כאן

כל כבודה בת מלך פנימה

שאלה:

כל כבודה בת מלך פנימה.אז למה חרדיות .דתיות יוצאות לעבוד? והבעל או האבא שאמורים לפרנס לא עושים זאת? קראנו השבוע בפרשת שופטים שמירה מאורשה שיצאה ונאנסה ניסקלת.אומר רשי פירצה קוראת לגנב שאם ישבה בביתה לא היתה נאנסת.

תשובה:

שלום וברכה

אכן בימי קדם הצורה הטבעית היתה שהבעל יוצא לעבודה והאשה יושבת בבית ואינה יוצאת, אבל היום ישכמה סיבות שמחייבות לנהוג אחרת, ראשית אין לאשה מה לעשות בבית כל הזמן… והשיעמום מביא לידי חטא… היום אשה לא שואבת מים מהבאר ולא טוחנת קמח ללחם ולא כובסת בידיה, רוב הנשים הישיבה הקבועה בבית תגרום להם למצוקה של ממש. בפרט, שהיום נשים מלמודות כמו הגברים, העולם הגיע למצב שנשים לומדות ויודעות וממילא מרגישות צורך ליצור ולעשות ולפעול, כל זה לא מאפשר להם נפשית את הדבר הזה. ואם נוסיף לכך את הקושי הדתי היום של גבר להיות תלמיד חכם וירא אלוקים כאשר הוא עובד כל היום למחייתו ואינו יכול ללמוד, גם זה מחייב הרבה אנשים לבחור בחיי תורה כאלו שמחייבים את האשה לסייע בפרנסת הבית. כך שיש היום אילוצים שונים טכניים ונפשיים שלא מאפשרים לקיים חיים כמו בימי קדם…

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. אני אברך ואשתי לא מצליחה למצוא עבודה כבר שנתיים מתחילת הנשואים. אני מרגיש על בשרי את הקושי העצום שיש לה גם מצד החברה וגם תסכול נפשישל שעימום וחוסר תועלתיות היא מרגישה לפעמים כאילו היא כלום אין מציאות הפוכה גם אם אני אצא לעבוד זה לא יפתור את הבעיה אשה חייבת לעבוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל