שאלה:
בס"ד
לכת"ר שליט"א שלום וברכה,
אין בתשובה שאקבל כפסק דין. רק רוצה לדעת האם יש הצדקה להתדיין עם בעל הדין.
בחרתי מסגרת למשקפיים בחנות אופטיקה.
בעת המדידה והתשלום לא נאמר לי שהמסגרת שאקבל היא הספציפית שנגעתי בה. חשבתי שאקבל חדשה כדוגמתה.
אחרי שאספתי אותה לא חידשתי אותה (שלושת השבועות). אשתי שמה לב לפגמים קטנים והפנתה את תשומת לבי. לא הרכבתי אותם כלל.
חזרתי לחנות והם הודו שהמסגרת מתצוגה. אחד מעובדי החנות ניסה לסדר את הפגמים ובמהלך הניסיון אף ביצע פגם חדש.
ביקשתי מבעל הבית להחליף לי בחדשים.
מאז עבר זמן רב שלא יצר עמי קשר.
הזכרתי לו במשך התקופה והתשובה שקיבלתי היא שהאספקה מתעכבת.
כעת הצעתי לו אופציה נוספת:
לשום את ערך המשקפיים כמו שהם כעת ולשלם לי את ההפרש.
הוא עדיין מתנער.
תשובה:
שלום וברכה,
באופטיקה בדרך כלל מקבלים את המסגרת הספציפית שבוחרים. לא מקבלים מסגרת זהה אלא אותה מסגרת. אולם אם היו פגמים קלים במסגרת בהחלט ניתן לדרוש ביטול מקח – אם לא ניתן לראות את הפגמים בקלות בעת הקנייה.
אם הם מודים שהמסגרת הייתה מתצוגה ולא מיועדת למכירה, אכן חייבים להחליף את המסגרת.
בכל מקרה כדאי שתגיעו לעמק השווה. או שתלכן להתדיין.
בהצלחה.