דין יפת תואר

שאלה:

בפרשת השבוע מופיע דין אשת יפת תואר.
הסבר קצר שארצה להבין:
ראיתי שיש מחלוקת לגבי ביאה ראשונה. יש אומרים שביאה ראשונה מותרת עוד לפני כל התהליך. לפי הדעה הזו באה עליה בלי גיור ובלי קידושין?
ב. מה הלאה? לוקח אותה לביתו עושה את כל התהליך ואז אם בכל זאת רוצה אותה אז מה קורה? מקדש? מגייר? ואם היא לא רוצה להתגייר? תודה רבה.

תשובה:

שלום רב,

אכן. ראה ברמב"ם פרק ח' מהלכות מלכים על חלוצי המלחמה שכתב: "כן בועל אשה בגיותה אם א תקפו יצרו, אבל לא יבעלנה וילך לו, אלא מכניסה לתוך ביתו, שנאמר וראית בשביה אשת יפת תואר, ואסור לבעול אותה ביאה שניה עד שישאנה". ובהמשך בהלכה ה' כתב: "כיצד דין ישראל ביפת תואר, אחרי שיבעלנה ביאה ראשונה והיא בגיותה אם קבלה עליה להכנס תחת כנפי השכינה מטבילה לשם גרות מיד, ואם לא קבלה תשב בביתו שלשים יום, שנאמר ובכתה את אביה ואת אמה ירח ימים, וכן בוכה על דתה ואינו מונעה, ומגדלת את צפרניה, ומגלחת את ראשה כדי שתתגנה בעיניו, ותהיה עמו בבית, נכנס ורואה אותה, יוצא ורואה אותה, כדי שיקוץ בה, ומגלגל עמה כדי שתקבל, אם קבלה ורצה בה, הרי זו מתגיירת וטובלת ככל הגרים".

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל