לתרומות לחץ כאן

בעיות בזוגיות – קללה מהעבר?

שאלה:

שלום,
לפני עשור נקלעתי לוויכוח עם אחי ואישתו ביום חתונתם בסיום האירוע מחוץ לאולם האירועים.
אירוע שהגיע לטונים וכו'.
אני נשוי 6 שנים ומרגיש שיש עליי קללה שרודפת אותי ולא נותנת שלום בית אמיתי עם אישתי.
אשמח לדעת מה לעשות.

תשובה:

שלום וברכה

האירוע שאתה מספר עליו הוא מצער מאוד, ואין ספק שאם לא התפייסתם מאז ולא ביקשת את סליחתם צריך לעשות את זה! אבל לא הייתי מקשר את הענין דוקא לבעיית השלום בית. ואולי בעצם כן הייתי מקשר אבל בהיבט אחר… כאשר אני מנסה לדמיין כיצד ניתן להגיע לסוג של מריבה כזו עם חתן וכלה בליל הכלולות, נשמע לי שלא תמיד אתה שולט על הכעס, ולא תמיד כל מילה שאתה מוציא מהפה מחושבת לגמרי, שהרי ודאי לא רצית במריבה הזו שאין לה כל מקום הגיוני… אני מניח בזהירות שגם בבית זה קורה במידה זו או אחרת, וכן הבעיה! אשה לא מוכנה לקבל דיבור כזה, וגם אם אתם מתפייסים זה מצטבר ומקשה. אם אני צודק הרי שעליך לעשות עבודה עצמית גדולה, וחשוב מאוד לשתף בזה את האשה. כלומר תאמר לה [ולא בשעת מריבה שאז האפקט הוא פחות, אלא סתם עכשיו בארוחת הבוקר], שאתה מרגיש שאתה צריך לעשות שינוי, אתה יודע שזו דרך לא קלה, אופי ואישיות זה דבר קשיח… אבל אתה יוצא להלחם על החיים, ואתה מבקש סיוע ועזרה ועידוד ממנה, וכך תשקיע כל יום מחשבה בזוגיות ובמלחמה בכעס, ואני בטוח שתתקדם וזה יתן לך כח להמשיך עוד ועוד.

בהצלחה רבה מאוד!

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. ביקשתי את סליחתם המון המון המון פעמים!
    עם אחי התפייסתי עוד באותה שנה.
    לימים הוא ואישתו התגרשו..
    מפחיד אותי שגרושתו בעצם לא סלחה ולא העבירה ולכן משהו רודף אותי .

  2. איש יקר ואהוב
    לעולם אין כזה דבר 'קללה' שרובצת על מישהו מבלי שהוא יכול לשנות אותה. תדע לך שלכל אדם יש בחירה חופשית לבחור בטוב ולגרום לחיים שלו להיות טובים. כי
    הרי אם אין בחירה חופשית אז איך ה' יכול להעניש ולתת שכר הרי זה לא בשליטת האדם..?
    הרמבם עסק ביסוד הזה וכתב עליו שהוא היסוד של היהדות – הבחירה החופשית!(עיין בהלכות תשובה פרק ה' והקדמה למסכת אבות פרק 8)

    תדע לך איש יקר שיש לך בחירה חופשית להפוך את החיים שלך עם אשתך לחיים מאושרים, לחיים טובים ונעימים, אם רק תבחר. אם רק תרצה.
    אל לך לחפש הבטחות לשלום בית וכל מיני סגולות כי כל אלה באים על גבי עבודה מאומצת ובחירה חופשית.

    לעניין הזוגיות- תדע לך שגבר ואישה הם שונים מאוד בתכונות נפשם . ובהתחלה קשה מאוד ללמוד אחד את השני ולדעת איך לחיות ביחד. אך זה אפשרי . יש אנשים שבהתחלה היה להם קשה מאוד לחיות ביחד והם הצליחו בעבודה מאומצת לעשות שלום, ונעים להם ביחד, הם מרגישים טוב אחד עם השנייה, וכל זה כי הם בחרו ועבדו קשה.
    ממליץ לך לחפש מטפל/ת זוגית ירא שמיים(חשוב מאוד, שלא יוותר אלא יצליח למצוא את האפשרות של הביחד) והוא ילמד אתכם לעשות עבודה . תדע לך שברגע שתבחר ותעבוד- החיים שלך יהיו מאושרים מאוד. הקדוש ברוך אוהב מאוד אנשים שמצליחים לעשות שלום ונותן להם הרבה שכר. השכר הכי גדול- שיש שלום בביתו של אדם.
    אם אינכם רוצים מטפל זוגי הנה כמה טיפים:
    *להכיר: מתוק חמוץ מתוק- כל יום תגידו אחד לשני דבר טוב שהיה לכם ביחד. דבר חמוץ- דבר שהיה קשה לכם. ושוב דבר מתוק- ככה תלמדו להכיר אחד את השני ותדע מה טוב לאשתך אתך ומה פחות נעים לה. פתאום תלמד איזה דברים היא אוהבת שאתה אומר ומה קצת מציק לה, והיא תלמד איך אתה אוהב שהיא מדברת ומתייחסת אליך.התרגיל הזה הוא מדהים.
    2)בקשת סליחה- בכל יום שישי לפני שבת תגידו אחד לשני- אשתי היקרה תודה רבה על השבוע המדהים איתך אני מבקש סליחה על הדברים שפגעתי בך ואוהב אותך מאוד. (הדבר הזה ר' אלימלך מליז'נסק עשה לפני שבת עיין בליקוטי שושנה)
    3)תבחרו ספר זוגיות ותקדישו שעה בשבוע ללמוד אותו. אתם בטח עובדים בשביל פרנסת הבית לפחות 8 שעות ביום שזה 40 שעות בשבוע. האם לא שווה להשקיע שעה ביום בשביל הדבר הכי חשוב בחיים? (ספרים מומלץ: חוקי הזוגיות של יצחק מנדלבאום)

    ובכל זאת ההדרכה הטובה היא ללכת למטפל/ת ירא שמיים שיעזרו לכם.
    בהצלחה לך איש צדיק ויקר ותדע לך שכשתעמוד בשמיים השאלה תהדהד לך ולא יתקבלו תירוצים:
    האם התאמצת ועבדת קשה בשביל שיהיה שלום במשפחתך?
    באהבה ובתפילה גדולה שתצליחו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל