לתרומות לחץ כאן

עשיית מחיצה המתרת על ידי לבוד בשבת

שאלה:

לכבוד הרב, הינו אצל משפחה בסוכות לפני כמה שנים ועכשיו אני נזכר בזה וחשבתי אולי איסור בדבר עשיתי
לא בדקתי הסוכה שלהם מבעוד יום דאמרתי מסתמא עשו טוב אך אחר כך כשבאנו לסוכה חשכו עיני וראיתי שהדפנות של חוט ה"לבוד" נעים ברוח מצויה ורחוקים זה מזה (הם גרים בעיר אחרת כך שלא יכולתי לחזור לביתי) ומה שעשיתי, הידקתי את הלבוד (בלי קשר אלא רק סיבוב על ברזל הסוכה) והצמדתים קצת שלא יהיו רחוקים יותר משלושה טפחים, אך עכשיו אני חושב על זה- יש איסור עשיית מחיצה המתרת ומצד שני ראיתי שיש דיעות שלבוד רק לחומרא ולא לקולא אז אולי כן עשיתי טוב.
האם איסור היה בדבר? והאם יש הבדל בין יום טוב לשבת?

תשובה:

שלום וברכה

אכן כדבריך עשיית מחיצה המתרת בשבת אסורה, גם כשזה נעשה בקנים של לבוד, ולא שייך כאן הדין של לבוד להחמיר לא אמרינן, כיון שכאן לא מדובר בהשלכה אחרת של המחיצה, אלא זה עצמו אסור, לעשות מחיצה שנחשבת סוכה, ראה על כך בשו"ת אבני נזר או"ח סי' רכא וברב פעלים ח"ד סי' כא. אין הבדל בענין זה בין יום טוב לשבת. לכן עד כמה שהיתה פסולה לולי מעשיך אכן היה אסור ליצור מחיצה זו. אבל יתכן שהיתה כשרה, למשל אם הבד היה קשור גם מלמטה לרוב הפוסקים זה כשר והחוטים הם רק לכתחילה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל