לתרומות לחץ כאן

הבטחה של מכירת רכב בין שני לקוחות

שאלה:

במשפחתנו החליטו למכור את הרכב לצורך כך מונו שניים מבני המשפחה לצורך המכירה כשבעל הרכב הוא אבי המשפחה הרכב פורסם, קונה מסוים התענין לגבי הרכב בסכום שהוא פחות ממה שהוצע בפירסום (30 אלף במקום 35 אלף) וקיבל אישור לסכום שהציע. הוא שאל אם הרכב זמין במיידי שיוכל לבוא למחרת כי בא מרחוק (בערך שעה וחצי לכל צד) ואם מתאים הוא קונה, וקיבל תשובה חיובית למחרת הגיע האיש התרשם מהאוטו ורצה לסגור,
אבי המשפחה שביקש להיקרא בשעת סגירת העיסקה הגיע ושמע מהקונה שרוצה לשלם 29 במקום 30 שהציע בהתחלה וסירב לזה ככה נגמר הדיבור ביניהם לאחר מכן יצר קשר עם חבר שלו שהציע לו 27 אלף ואמר לו שיש מישהו שמוכן לשלם "30" והוא ענה לו שמוכן לשלם. גם כן 30 במקביל לכך שני בני המשפחה נותרו עם הקונה שלא הבין בדיוק את הלך העינינים (מהסיבה שהמשא ומתן בין בעל הרכב לא התנהל בצורה ברורה) וכשהסבירו לו (שני בני המשפחה) שבעל הרכב לא מוכן למכור בעד 29 הסכים לשלם 30. אבי המשפחה סירב למכור לקונה שהגיע בטענה שסגר עם חברו עם מי הדין? (הקונה הודיע מבחינתו שנעשה כאן גזל וכו, בני המשפחה שהיו חלק מניסיון העיסקה חוששים מקיפדא" מצד הקונה שטען שבא מרחוק על סמך זה שיוכל לקנות את הרכב, מה אפשר לענות גם לחשש הזה שלהם?

תשובה:

שלום וברכה,

הבנים שמונו למכירת הרכב לא אשמים בחזרה של האבא שלא מעוניין למכור. כיון שהם עשו את תפקידם ומצידם מוכנים למכור את הרכב. ועל הבנים אין טענה. 

לגבי האבא, אם האבא סגר עם חבר אחר על העסקה בגלל שהקונה הנוכחי לא הסכים לשלם את המחיר הנדרש, אין עליו טענה כיון שרוצה קונה שמשלם יותר יקר. אבל אם סתם סגר עם חבר על העסקה, לא עשה טוב שממנה את בניו למכור את הרכב , ומצד שני סוגר עם אחרים על הרכב.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל