לתרומות לחץ כאן

עזרת נשים

שאלה:

שלום כבוד הרב,
רציתי לשאול 2 שאלות:
ב"ה בבית הכנסת שלי עזרת הנשים פתוחה לנשים לכל התפילות ביום חול ובשבת. בד"כ אין בעיה חוץ מתפילות מנחה . בזמן – גברים לומדים בעזרת הנשים עד דקה בערך לפני תפילת המנחה ובבין הזמנים – תמיד יושב שם אזה גבר ולומד. אני אוהבת להגיע לפחות רבע שעה לפני מנחה ואם אפשר גם שעה לפני להגיד קרבנות, תהילים וכו. הגבאי במיוחד לצורך זה שם פתק שכרבע שעה לפני התפילה גברים אמורים לפנות את עזרת הנשים אך בפועל זה לא קורה. האם מותר לי לבקש מהם לרדת ללמוד בעזרת גברים? עזרת נשים אמורה להיות של נשים. אני מבינה שבזמן הכולל משלם כסף אך אם זה לא הכולל אלא גברים שמעדיפים את הפרטיות. אסור לי לבקש שילמדו בעזרת גברים? האם אני גורמת לביטול תורה?? עלי לציין שיצא לי להתפלל פעם בבית כנסת של הכיפה הסרוגה והיה שם שלט גדול גברים לא ללמוד בעזרת נשים. מאד הערכתי את זה. למה לחכות בחוץ בשמש היוקדת כשהם יכולים ללמוד בעזרת גברים?
שאלה שניה: כתוב להגיד אמן יהא שמא רבא בכל הכוח. האם מותר לנשים להגיד קצת יותר בקול או שזה לא צנוע?
תודה רבה!!!

תשובה:

שלום וברכה

אם תגיעי בזמן שהתפילה אמורה להתחיל ופשוט תכנסי לשם, הם ילכו מעצמם.

רש"י מפרש "בכל כוחו" בכל כח כוונתו, ולדבריו העיקר להשקיע בכוונת אמירה זו ולא בצעקה בקול רם דוקא, ובודאי אשה אינה אמורה לצעוק אמן יהא שמיה רבה בקול רם מידי שעשוי להשמע בעזרת הגברים.

שיתקבלו התפילות.

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. מחילה מכבוד הרב אך לעניות דעתי השאלה לא נענתה.

    השואלת רוצה להגיע לביהכנ"ס כמה דקות לפני התפילה להתארגן בנחת להספיק קרבנות ולקרוא תהילים. לא בשניה האחרונה.

    האם אין עיצה בעבורה?

  2. כבוד הרב,
    רציתי רק לדעת: אם אני מקימה לומד שם ואומרת לו לעבור לעזרת גברים כי אני רוצה להתכונן לתפילה, האם זה ייחשב לי לביטול תורה? אינני מעונינת לבטל תורה אך מעוניינת להכנס לתפילה שלא בדקה האחרונה. בעיקר אם אני מחכה בחוץ כשעה קודם לכן בתקווה שהגברים יצאו.

  3. תלוי בכללי בית הכנסת, אין לבוא לפני הזמן שהמקום מיועד לתפילת הנשים. אבל כאשר המקום מיועד לנשים את יכולה לבוא, אין לו זכות להיות שם.

  4. אכן הגבאי תלה פתק שעזרת הנשים צריכה להתפנות מגברים 10-15 דקות לפני התפילה וא"כ מלכתחילה אוכל לבקש מגברים הלומדים שם לעבור לעזרת נשים רבע שעה לפני תחילת התפילה.
    אני מאד מודה לכבוד הרב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל