לתרומות לחץ כאן

בל תשחית – מאכל טוב שקשה לאכלו בגלל חריפות

שאלה:

הלכה למעשה. קניתי מאכל כלשהוא אלא שלא בדקתי מה בדיוק זה מכיל והתברר שזה מדי חריף. אין לי אפשרות להעביר הלאה כמובן. עד כמה אני מחוייב להתגבר ולאכול ע"מ שלא להשליך לפח מאכל שהוא בעצם טוב אלא לא לטעמי.

תשובה:

ודאי שאין חובה לאכול דבר שלא טעים לך. איסור בל תשחית הוא תמיד בכפוף לצרכי האדם. יתירה מזו חידש הגרי"ש אלישיב, לגבי בעלי אולמות שמחה שנשאר להם הרבה אוכל טוב בסוף הערב, אבל האיסוף שלו האריזה והשמירה ולחפש למי לתת וכו', לא שווה להם ומטריד אותם, שמותר להם לזרוק הכל למרות שמדובר באמת בכמות גדולה של אוכל ראוי. כלומר, האדם לפי מצבו תכונותיו וכו' הוא הקובע מה נחשב בל תשחית וכלומר יש כאן ענין ששייך להנהגת האדם האם מבחינתו זריקת האוכל הוא מוגדרת כהשחתה הוא מזלזל באוכל ומשחית אותו או שזה מוגדר אחרת כמו בעל אולם שפשוט נשאר לו הרבה מזון מן החתונה ואין לו איפה להשאיר אותו ולא יכול לטרוח עכשיו למצוא לו מקום ואם כך זה לא מוגדר שהוא משחית את האוכל.

אין חובה לאכול משהו לא טעים או כאשר אתה עומד להתפקע מרוב אוכל… [אגב יש אירגוני חסד שאוספים אוכל כזה מאולמות שמחה וזה נהדר, אבל אין חובה לבעל האולם לעשות זאת בעצמו].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל