לתרומות לחץ כאן

צום כיפור / מצוות סוכה – זקן מופלג

שאלה:

שלו' לכבוד הרב,

מה בבקשה הדין לגבי יהודי מעל גיל תשעים שיחיה שבלי עין הרע צם ימי כיפורים כרגיל, אומנם אשתו אומרת שלאחר הצום הוא כמה ימים מצוי בתשישות והיא דואגת על כך, ואמרתי שאשאל עבורם מה הדין במצב כזה ?

ב. לגבי מצוות סוכה בבקשה, אם במקום מגורו של יהודי(פרטי או בנין משותף) יש לו אפשרות לעשות סוכה שאי"ה התנאים למרות כמה קשיי'ם יאפשרו לו אכילה ושתיי'ה וגם שינה בסוכה אמנם לא מהנמנע שהתנאים עלולים להשתנות במהלך ימי החג ויכול להיות שתהיה לו בעיה מצד קיום שינה בסוכה. האם במצב כזה כיוון שלא בקל יוכל להקים סוכה במקום אחר (ואשמח בבקשה לדעת עד כמה חיי'ב לטרוח ולהרחיק מביתו למצוא מקום חלופי?) ניתן שיסמוך לכתחילה על החכם צבי זי"ע ויצא ידי חובת מצוות סוכה?

בברכה,

תשובה:

שלום וברכה

1. ככלל, אדם מבוגר שבריא ויכול לצום, גם אם יהיה חלש אחר כך, אין סיבה שלא יצום, אבל אם יש לו בעיות רפואיות שונות וכו', ואני מניח שהוא לא בריא לגמרי, יש להתייעץ באופן פרטני עם הרופא ולחזור אלינו עם ההמלצות של הרופא והסיבות, וכך נוכל לכוון יותר.

2. אני מבין שבאופן נורמלי סוכה זו תועיל לו ותספיק לו, וזה מצויין. אם יווצר מצב שלא יוכל לישון בה, הוא בכלל מצטער שפטור מן השינה בסוכה.

בריאות איתנה לאורך ימים ושנים!

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל