לתרומות לחץ כאן

ביטוי נכון של מילות התפילה – ocd

שאלה:

שלום כבוד הרב,
בתור בעל או סי די אני מתקשה מאוד בתפילתי מפני שלפני כשנה, התקינו לי מכשיר קיבוע מאחורי השיניים, ואותו מכשיר מפריעה לי בדקדוק המילים.
לפני זה היה לי או סי די בתפילה אבל הוא לא התבטא כמו שהוא מתבטא היום : היום זה הרבה יותר חמור.
התופעות האובסיסיביות מתבטאות בפרט כאשר אני מברך את תפילת ברכת המזון, ובתפילת שמונה עשרה.
קורא לי שאני נתקע לפני אמירת ברכות חשובות (למשל "את צמח דוד עבדך, או "רחם ה אלוקינו" וכו) וברגעים האלה אני נידום וחושש שמא אני לא אאומר את אותה הברכה כמו שצריך.
וכל זה התחיל להתפתח כאשר שקראתי סיפור על מישהו ששמר את כל תריג המצות אבל נענש בגהינום על זה שזלזל בביטוי האותיות והמילים שבתפילתה.
מאז מאוד קשה לי להתפלל את תפילת שמונה עשרה ולוקח לי רבע שעה כדי להגיע ליהיו לרצון השני – וכל זה בלי שום כוונה.
האם במקרה כזה אני פטור מלהתפלל שמונה עשרה ?
אם אני אסיר את המכשיר קיבוע שהתקינו לי, האו סי די שלי יהי פחות חמור ופחות מתבטא, אבל אני אזדקק שוב ליישור שיניים (כי המכשיר הזה מחזיק את היישור).
תודה מראש !

תשובה:

שלום וברכה

זה שאתה מודע לבעייתך ואינך חושב שאכן עליך לבטא את המילים בצורה מדוייקת זה כבר חצי מהבעיה נפתרה… אינני רופא, אבל ברור בעיני שעליך לדעת באופן מוחלט שאין לחזור על שום מילה פעמיים, בשו"ע סי' נט סעי' ג ובמשנה ברורה שם ברור שגם מי שמשמ החסיר מילים בברכה אבל אמר את עיקר תוכנה ואת חתימתה יצא ידי חובה, כל שכן שביטוי שאינו מדוייק אינו פוגם, והכל שטות והבל, ולכן גם כאשר אתה בטוח שלא אמרת מדוייק אין לחזור כלל. אין טעם להמנע מתפילה לגמרי, רק להחליט שאומרים ברצף בלי לחזור ולא משנה איך יצא, זו עצת היצר וחולי ואין בזה שום דבר אמיתי. המשך כמובן בטיפול השיניים ושיהיה לך תמיד חיוך יפה ושמח.

שבוע טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל