לתרומות לחץ כאן

אמא שמזלזלת בבתה ובחתנה שחזרו בתשובה

שאלה:

לכבוד הרב שלום.
ברוך ה' אני חוזרת בתשובה כבר כמה שנים ואהע הכי שמחה בדרך החיים שבחרתי אבל אמי כלל לא, עושה רושם מהדיבור שלה כלפיי שהיא כלל לא מרוצה.
יש לה ממש מחשבות של העולם הכללי ,היא תמיד אומרת שלהתחתן מוקדם זה לא "פיקניק" ושילדים אפשר להביא בכל שלב בחיים היא לא מרוצה מהדרך שבחרתי ולא מכבדת אותה מעבר לכך שהיא מזלזלת בי מאוד והדיבור שלה כלפיי מתחת לכל ביקורת מה גם שאנחנו שתי אחיות אחותי הלכה בדרכה של אמי(מלומדת,מוצלחת יותר והכי חשוב מקשיבה בקולה) ,ואילו אני יצאתי שונה ממנה (חשוב לי מאוד לא ללכת בדרכי החרדיות המודרניות שהולכות לתפקידים בכירים ועושות דברים גדולים, חשוב לי להישאר אישה טובה לבעלי ואמא לילדים שיבואו בעזרת ה ') אני לא רוצה להשתחצן לא מעליה ולא מעל אחותי אני חושבת שיצאתי ילדה עם כבוד ,אם מישהו יאמר לי משהו אני פשוט אשתוק ולא כי אני מפחדת או חלשה אלא כי אני יודעת מה זה ויתור ולכבד אנשים. ואילו אצלן זה ההפך אמא לימדה אותה לענות לאחרים כולל לאבינו לא לוותר לאף אחד ו"לדרוס" כל מי שבדרך
(הוריי גרושים) למקרה שהרב לא מבין ותמיד יש חילוקים שאחת עם אמא ואחת עם אבא .
אני כבר התרגלתי לזלזול מצידה אבל לאחרונה היא מתחילה לדבר כלל לא יפה על חתני לעתיד ולזה אני לא מסכימה.
אני לא יודעת מה לעשות איתה אני פשוט לא יכולה לסבול את ההתנהגות הזו כבר זה גורם לי להסתגר בפניה ופשוט להתנתק ממנה למרות שכרגע אנחנו חיות באותו הבית.
אני בסה'כ מבקשת עצה, לדבר איתה קצת יהיה לי קשה כי אחרי הכל אני מרגישה לא שייכת אליה.

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את התעצומות נפש שניחונת בהן, עשית דבר גדול, ויתן ה' שתצליחי מאוד בכל דרכייך ותקימו בית יפה וגדול לעם ישראל.

בודאי חייבים לדבר עם אמא! יש מצות כיבוד הורים. יחד עם זאת את חייבת ליות אסרטיבית לגמרי ולא לאפשר דיבור לא יפה על חתנך לעתיד, בשום אופן! תסבירי זאת בעדינות בנעימות אך בתקיפות, שזה לא מקובל עלייך ולא יהיה. את מכבדת ומבקשת שיכבדו את דרכך וזה בסדר. עם זאת, כמובן יש לכבד את אמא ולהשרות אוירה טובה, שיהיה שם שמים מתאהב על ידך. בעזרת ה' אחרי שתקימי את ביתך ויהיו ילדים והיא תראה משפחה שלמה וכו', היא תבין ותתרכך.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל