לתרומות לחץ כאן

הפעלת מכון להסרת שיער

שאלה:

שלום רב
ברצוני לשאול שאלה הנוגעת לכסף רב, ואבקש לעיין היטב בצדדי השאלה, ואם יש צדדי או אופני היתר וכדומה.
ברצוני לפתוח מכון להסרת שער מהגוף, והתעוררתי שמא אסור לעשות כן כי גם גברים באים למכונים כאלו, ולפי ההלכה היבשה אין היתר לגבר להוריד שער לצורך יופי.
ויש לדון בזמנינו שיש רגילות לעשות זאת שאולי אין בכך משום לא ילבש, וכן שיש כאלו שזה מבייש אותם לפני המכרים / חברים שלהם ואין זה למטרת התייפות לכשעצמה, וכן שברשותי רק הבעלות על המכון ולא ההפעלה בפועל [אם יש בכך צד היתר], אבל אני מעסיק ושולח אחרים לעשות זאת.

תשובה:

לא הבנתי את שאלתך, מה הבעיה להקים מכון כזה עבור ציבור הנשים, יש הרבה מכונים כאלו בתוך הציבור הדתי. בכל מקרה אין מקום למכון כזה מעורב, זה לא מתאים במתנה ועם ציבור המטפלים/ות, מתאים לעשות זאת בנפרד. הנשים הן מחצית העולם, ורוב רובם של הצרכנים…

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בהנחה והמכון חייב לכלול גם גברים [נניח שמבחינה חוקית אסור למנוע], או מכון שיכול לשרת רק גברים, או בהפרדה, האם יש בהפעלת מכון שכזה איסור הלכתי?
    פירטתי 3 צדדים העולים על דעתי, ואבקש אם ניתן לקבל תשובות עליהם [ולא תשובה כוללת על הנידון].
    כמובן, קודם התשובה צריך לדעת את היקף התופעה של הסרת שער אצל גברים [8 אחוז, וזה הולך ומתפתח], ואת הסיבות לכך [אם זה רק יופי בעלמא או כדי שלא יתביישו בקרב הרואים אותם. בין אם הם שעירים במיוחד, בין אם משום שבחברתם מקובל שהם צריכים להיות חלקים].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל