לתרומות לחץ כאן

מלגה לסטודנט

שאלה:

שלום וברכה ,
אני סטודנט בשנה א' , ועם כניסתי ללימודים נרשמתי למלגה שנקראת "כאן גרים " במלגה הזו , גר סטודנט עם אדם קשיש , ומקבל חדר בביתו בתשלום סימלי (300 שח בערך )
ומחויב בתוכנית לישון בבית הקשיש 3 פעמים בשבוע ,ולבצע איתו פעילות של 5 שעות שבועיות סה"כ
בשאר הזמן הוא חופשי לעשות כרצונו (לישון בבית ההורים וכו' )
בנוסף מקבל הסטודנט מלגה על סף 8000 ש"ח בשתי פעימות , אחת בסמסטר א' ואחת בסמסטר ב'

כאן מתחילה השאלה שלי

בסמסטר א' הכל הלך כמו שצריך מלבד כמה שעות עם הקשיש שהחסרתי , ואכן קיבלתי מהקרן את חצי המלגה . (אם אני לא טועה הכסף מגיע מהמדינה בצורה מסוימת של תמיכה בקשישים )

בסמסטר ב' חודש מרץ בערך התחילה הקורונה ואז קיבלנו הוראה שכמובן אם המשפחה מתנגדת לכך שנגור עם הקשיש ונסכן אותו , שלא נגור כעת ועד עתה שעדיין מסוכן להם אני בחודש סיוון התחתנתי , ועברתי לגור עם אשתי , ברוך ה'
עכשיו השאלה שלי היא כזו, במהלך כל התקופה המשכתי להתנדב ולבקר את הקשיש ולעשות איתו את השעות של המלגה , אך לא גרתי איתו כמחוייב , וגם לא שילמתי שכירות (300 ) שח באישור של המשפחה שלא אשלם כשאני לא גר, אם לא הייתה קורונה וכן הייתי יכול לגור איתו , בכל מצב כנראה שלא הייתי גר , מכיוון שהתחתנתי ,ואז הייתי מפר חוזה ומוריד את זכאותי מהמלגה , לכן "יצא לי טוב" שגם ככה אסור לישון אצל הקשיש ,וכן אפשר לעשות שעות . הודעתי לאחראי אזור שלי שהתחתנתי וששכרתי דירה חדשה , וגם אם תגמר מחר הקורונה לא אוכל לחזור ולגור , מבחינתו זה בסדר , רק שהוא לא זה שמשלם . השאלה היא האם אני צריך לשלוח מכתב מסודר ולפרט את הסיטואציה או שאין צורך , ופשוט להמשיך לעשות שעות ולקבל את המלגה . ?

תודה רבה מראש

תשובה:

שלום וברכה,

מותר לך להמשיך לעבוד ולקבל את מלוא השכר למרות שאתה לא ישן עם הקשיש.

בהצלחה. 

נימוקים:

ראשית כל, היות ויש לך אישור מהאחראי ניתן לסמוך עליו. ב. בתחילת הקורונה שינו לכם את התקנון של העבודה – עזרה לקשיש ללא לינה בביתו, וזוהי העבודה שנדרש ממך עכשיו, ולמרות שעכשיו התחתנת אתה זכאי לעבוד במתקונת שהקציבו לך לפני כן. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל