לתרומות לחץ כאן

נטייה מינית שגויה של נער מתבגר

שאלה:

שלום

אני עדיין לא יודעת איך לקבל ולעקל
מאוד קשה והסבל נורא
גיליתי שאחי אחד והיחד יש לו משיכה מינית לגברים אנו משפחה בעלת תשובה
חמה ואוהבת אין לי שאלות כלפי שמייא
איך ניתן לעזור לו לצאת מהמחלה הנפשית הזו?
הרי הכל פתיר בעולם הזה חוץ מהמוות
ואיך לספר לאמא שלי על הבשורה המרה הזו?
מבקשת בכל לשון של בקשה לקבל מענה יעוץ הכוונה בנושא

תודה מראש

תשובה:

שלום וברכה

ראשית חשוב מאוד לדעת מה הגיל של האח. בכלל לא בטוח שההבחנה שלך נכונה… יש בני נוער צעירים, שהבשלות הגופנית והנפשית שלהם או המוכנות הנפשית שלהם למה שהם חווים מבחינת הבשלת הגוף, קצת מזעזעת אותם, ולכן, דוקא בגלל שהם דתיים, יש להם משיכה כביכול לגברים, אבל זה לא דבר אמיתי וגם לא ימשך, אלא סוג של הכלה לא נכונה של מה שהם חווים. כאשה את לא בדיוק יכולה להבין מה חווה גבר בגיל ההתבגרות, זה משהו אחר לגמרי! הגוף שלו דורש חיי אישות, וזה לא תמיד מנותב נכון, לא תמיד הוא יודע איך להביא את עצמו לחיים עם ולצד הצורך הזה, כאשר הוא מנוע בגלל רווקותו וגילו. לכן סיכוי טוב שזה לא נכון. יחד עם זה הוא חייב סיוע ודקא בגלל מה שאמרתי, חייבים לקשר אותו למחנך מבין ענין שיסייע לו בנושא הזה. במידה ויתברר שהמצב קצת יותר סבוך, אותו מחנך ידע מה לעשות. כדאי לפנות לאירגון לב שומע ולהתייעץ איתם על הענין, הם יסייעו בשמחה חינם אין כסף.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. שלום וברכה בנוגע לענין זה רציתי לשאול מה דין של גבר או אשה שהנטיה שלהם אכן הפוכה איך ההתייחסות שלהם מבחינה תורנית א. האם עדין הם מחויבים לשמור ולכאורה הדרישה מאד קשה נגיד גבר שצריך להתרחק מנשים עכשיו צריך להתרחק גם מגברים? ב. או שהם פטורים כדין נכה בלי ידיים שלא דורשים ממנו להניח תפילין או כשוטה שפטור מהמצווה וכל ציווי התורה הוא רק למי שמפתח בעצמו את נטיות אלו שכמובן שזה אפשרי שלא יתכן שכל שנה האחוזים גודלים בקהילות אלו רחמ"ל ג' אולי באמת אין דבר כזה נטייה הפוכה לגמרי ללא נטייה רגילה כלל וכן שייך להתמודד עם זה וזה כמו נסיון רגיל שאפשר לעמוד בו אשמח לקבל תשובה? תודה רבה.

  2. בודאי שאדם בעל נטייה הפוכה חייב לשמור את כל מצוות התורה, מה שונה גבר שלא נשא אשה שחייב לשמור הרחקות מנשים וכל דיני עריות, מגבר כזה שיש לו משיכה לגברים והתורה אוסרת זאת… אינני פסיכולוג אבל תחושתי שלא קיים כזה דבר באת אלא זו סטייה חולנית שניתן לטפל בה או צריך לטפל בה.

  3. גבר שאסור לו נשים א' הוא יודע שיהיה מותר באופן מסוים יכול להיות שאם לא אז ה"ה ב'גבר קודם חתונה יש לו חברה להשתייך אליה והוא לא מודר ג'ואיך שייך להגדיר סטייה חולנית אם במציאות אנשים מספרים שזה מגיל 10 וכו'…

  4. ואם אדם הוא ממזר או שאר פסולי חיתון שהוא יודע שאין לו אפשרות הלכתית להנשא, אז מותר לו לחטוא?! הרי אסור…
    אדרבה, מה שמספרים בגיל עשר זה לדעתי שורש הטעות, יש אנשים שהבשלות הגופנית והנפשית שלהם לא צועדים במקביל יחד, ואז מגיע זמן שיש להם צורך גופני שהם מתקשים להכיל ולכן זה מנותב גם לגברים, בהבנה ובבשלות הנפשית הזו יש לטפל בזמן לפני שאדם מחליט ומכניס לעצמו לראש שיש לו נטייה שונה. אבל שוב אינני פסיכולוג וגם לא מתיימר להיות.

  5. אז באמת כל המושג נטיה מינית הפוכה היא טעות ובלוף ולהכל יש רקע שגורם? (הרקע הזה הוא נפשי?)
    א"כ ודאי שהצדק אתכם וזה בר טיפול ויש חיוב

  6. גם אם זו סטייה מולדת זה הניסיון של האדם
    כשם שאדם שלא הצליח להתחתן צריך ויכול לחיות את כל חייו ללא אישה , כך אדם שנמשך לגברים צריך להתגבר על יצרו..
    אין ספק שהניסיון קשה, אבל ודאי שבשמיים אותו אדם יזכה למעלה גבוהה מאוד אם יעמוד בניסיון

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל