שאלה:
האם אדם אבל יכול לחזור לישון בביתו כל ערב?
האם חייב לישון במיטה לבד? או יכול לישון במיטה הרגילה בחדר השינה כאשר אשתו שאינה אבלה ישנה שם או אחד מילדיו
תשובה:
במקום הצורך כשאין אפשרות נוחה לישון בבית שבו יושבים שבעה וכד', מותר לך לצאת לביתך בלילה בשעה שכבר אנשים אינם מסתובבים ברחוב ולחזור מיד בבוקר שלמחרת. (אלא אם כן אתה נשארת לשבת שבעה בביתך).
כאשר האבל יוצא בלילה, ראוי שלא יצא יחידי אלא בליווי אדם אחר, הואיל והאבל צריך שמירה מן המזיקים.
אפשר לישון רגיל במיטה כמובן תוך שמירת הרחקות כמו בימי נידה, אסור לישון עם אשתו באותה מיטה.
מן השמים תנוחמו ושלא תדעו עוד צער.
מקורות:
ראה רמ”א סי’ שצג סעי’ ב על פי תרומת הדשן סי’ רצ, שהמיקל בכך בעת הצורך לא הפסיד. וזאת, משום שחכמים אסרו על האבל לצאת מביתו כדי שיתבודד הרחק מחברת בני אדם [מלבד המנחמים] ולא יסיח דעתו מן האבלות. ובאופן זה שהוא שב לביתו שלו ולצורך שינה, אין כל חשש. וכן כתב בס’ חכמת אדם כלל קסה סעי’ יא, וע”ע שו”ת אגרות משה יו”ד ח”ב סי’ קעב.
מה המקור לזה שהאבל יכול לישון במטה כרגיל ?
שו"ע שפז סעי' ב.
אבל עדיין אנחנו נוהגים לישב על גבי כסאות נמוכות, האם אין הדין כך לגבי שינה ? (לישון על גבי מזרונים)
אין קשר בין הדינים הללו גם בתשעה באב אנחנו יושבים נמוך וישנים על מיטה.
בעלי אבל בן 73 אין לו אפשרות לינה בבית אחיו ואין לי עוד מיטה רק המיטה שלנו . איך מפרידים בכל זאת?
צריך לדאוג להביא הביתה מיטה מתקפלת וכדומה, יש גמחי"ם לפעמים או לקנות. זה תמיד טוב שיהיה. בשורות טובות.
השאר תגובה