לתרומות לחץ כאן

חלום על אמא -טוב רע ופשרו

שאלה:

שלום לכבוד הרב
אתמול היה אזכרה 11 חודש של אימי ע"ה,
המון תהילים ומשניות, ובעיקר קידוש ד' שדודי  שלא הכירו את אחי הגדולים שהיו רחוקים מתורה ומצוות התמלאו התפעלות רבה ממסע החיזוק שבא בעקבות זה.
יצא לי לטפל לאימי בחובות שהשאירה עם אחותי ולעשות לה תיקון נפטרים מידי חודש
ובכול אופן כמעט ולא זכיתי לראותה בחלום שמחה או מחייכת (כמו שבאה הרבה לשאר האחים)
אתמול הזכרתי את העניין ביני ובין עצמי ולמשפחה ולשמחתי או צערי .. -זכיתי לראות אותה היום אך תוהה מאוד האם נחשב החלום טוב או רע ומה בא לרמז
היינו במקום קטן וסגור והיו מס' מקרים בהם היא הייתה מעט עצובה ואף ערומה ,תמכתי בה דובבתי אותה,שממתי עליה סדין והיא נהייתה רגועה.
כך זה חזר על עצמו בכל פעם הסטואציה מוזרה אחרת בה היא עדיין במצב של נכה כמו שהייתה בחיותה, ובמצבי עצבות וערום ואני לידה לא מתייאשת מלעזור והיא חוזרת לשמחה ורוגע וחוזר חלילה.
מה זה אומר??

תשובה:

שלום וברכה

ככלל, אדם חולם מהרהוריו ביום… עסקתם הרבה מאוד אתמול באמא ובזכרה, אז חלמת עליה בלילה, ומה יותר מתאים והגיוני מלחלום עליה כפי שאת זוכרת אותה בסוף ימיה… לכן אין הרבה משמעות לחלומות, ועם כל הכבוד לאחים שלך שמציינים בקורת רוח שהיא באה אליהם וכו', זה או שכן או שלא…

אבל יש דבר אחד בטוח! שיש לך דרך לשמח אותה, לעשות לעילוי נשמתה, לגרום לה נחת רוח גדולה בעולם הבא והיא תכיר לך טובה עד אין קץ. כל חיזוק שעושים בשמירת המצוות, כל זיכוי הרבים, כל אמירת תהילים לעילוי נשמתה, כל דבר כזה הוא מתנה עצומה בשבילה.

תמשיכו להתחזק ולעשות וזה יהיה עבורה הדבר הטוב ביותר ששייך.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. איני חסידה גדולה של חלומות כללים אבל שנפטר מגיע צריך להתייחס ולא לעבוד לסדר היום ככלום כי אם זה אמיתי (כמו שהרב פתייה כותב שאם בא עצב או ערום …) ומתעלמים עלולים להסב צער גדול לנפטר
    לא כן??
    ובאותו עניין שמעתי שיעור שאחי מסר מתוך גמרא שחלומות בוקר אינם קשורים אל הלילה וגם אם אדם חשב בליבו בלילה מחמת אוכלו זה יורד עד הבוקר והחלום אמיתי יותר.
    אשמח ליישוב
    תודה

  2. כל זה נכון כפי שהגמרא אומרת בדבר שאדם לא חשב עליו ביום, אבל בדבר שאת עוסקת בו כל הזמן טבעי שחולמים. ובכל מקרה לא אמרתי להתעלם, אלא ההיפך, שבין אם החלום אמיתי בין אם לאו, תמיד כדאי לפעול לעילוי נשמתו, כך שאמיתות החלום אינה משנה כל כך…

  3. כל משפחה שומרת ומצוות ובעיקר חרדיים עושים והרבה..
    כך שאם היא באה שמחה זה נותן דרייב להמשך
    אם היא באה עצובה הדרייב טבעי שיהיה ממקום קשה יותר כאילו כל מה שעשינו לא מספיק…
    וזה כל ההתלבטות האם יש או אין בזה? לחשוש או לא?
    וודאי ופשוט שנמשיך לפעול לעילוי נשמתה.

    יישר כח ליישוב בחלק הראשון. עזר מאוד.

  4. אני אישית לא מתייחס לחלומות. וגם מי שמתייחס כתבת דבר שהוא תמוה לי, נניח שהיא באה ממקום קשה חלילה, זה אור שמה עשיתם לא מספיק? להיפך מה שעשיתם מאוד נצרך, אבל היא צריכה עוד, אז מה הבעיה? כל מה שעושים זה נצח! זה לא כמו בעולם הזה שאדם אומר ניסיתי ניסית להתקין את המדף הזה ויש לי שתי ידים שמאליות… כל מה שעושים זה מאה אחוז הצלחה, וזכויות נטו לנפטר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל