לתרומות לחץ כאן

טיפות מכסה כלי ראשון שהוסר מהאש שנתזו לעבר כלי אחר

שאלה:

שבוע טוב לכבוד הרב,

אבקש לשאול בבקשה: הסרתי מהפלטה של שבת קודש שעמדה על שולחן את סיר התבשיל החם/ואולי רותח שהיה בו כמובן בשר, והנחתי אותו במדף הארון שעמד ליד, הסרתי את המכסה ולקחתי ממנו את הנצרך לי, השבתי את המכסה למקומו והלכתי עם הצלחת אל שולחן השבת.

לאחר בערך 30 דקות פחות או יותר אם איני טועה, חזרתי אל הסיר בכדי לקחת עוד מהתבשיל וכאשר הסרתי את המכסה והחזקתי אותו בידי מעל הפלטה נטפו מפנים המכסה הרבה טיפות שלמעשה ניתעבו למים כפשוטו , והמים האלו פגעו בפלטה ונתזו ממנה לעבר הכלי הפרווה(מכשיר להכנת ביצים קשות שהמעטפת החיצונית שלו חציה התחתון פלסטיק וחציה העליון מתכת) שעמד במדף התחתון של הארון בסמוך לפלטה.

בעז"ה ניסיתי לאבחן את המצב. נגעתי במים שנטפו על הפלטה מהמכסה ואכן הרגשתי חום בידי אך איני יודע אם בדרגה של יד סולדת, יכול להיות שכן יכול להיות שלא. כמו כן בדקתי את "רסס" המים הניתזים וראיתי שיש סימני טיפות שממש ממש צמודים למכשיר, אך על המכשיר העפתי מבט ולא נראה לי שהיו טיפות אך שוב לא בטוח לי שאכן זה היה כך.

האם הכלי לפי הנתונים הנ"ל הפך בשרי?

בברכה,

תשובה:

שלום וברכה

מה שהמים לפני שפגעו בפלטה לא היו חמים לא בטוח שזה משנה, שהרי הם התחממו מהפלטה? עכ"פ אם אתה חושב שלא פגעו בכלי אז הוא עדיין פרווה, וליתר בטחון תערב עליו מבחוץ מים רותחים מקומקום, אף שזו אינה הגעלה, יש שהקלו בזה משום כבולעו כך פולטו, ובצירוף הספק ולאחר המתנה של 24 שעות ללא שימוש, וככל שבלאו הכי מדובר בכלי פרווה ולא בחלבי ממש, שלדעת השו"ע אחר 24 שעות ניתן לכתחילה לבשל בו פרווה לשימוש חלבי, אחר כל הנ"ל יש להקל ללא חשש.

יום נעים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום כבוד הרב,
    תודה רבה על התשובה עם ההסברים המפורטים. רק באמת מתחילת תשובת הרב בעז"ה נזכר אני להוסיף שהשעון כיבה את הפלטה פחות או יותר עם הסרת הסיר ממנה, האם נתון זה יאפשר לי בשופי להשתמש בכלי ללא הצרכת שום פעולה נוספת?
    בברכה,

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל