לתרומות לחץ כאן

יום ללא הנחת תפילין

שאלה:

בטעות עבר עלי יום ללא הנחת תפילין! די באשמתי, מכיון שלא הזדרזתי להניח בבוקר, ואח"כ הייתי טרוד במשך היום ופשוט שכחתי מזה, ונזכרתי רק בערב!
חוץ מתשובה שלמה (אין לי מילים לתאר את עגמת הנפש שלי) וקבלה ע"ע בל"נ שלא לדחות את הנחת התפילין ככל האפשר, אני מעוניין לעשות איזשהו תיקון נוסף (כגון נתינת צדקה, לימוד של משהו, או משהו אחר). האם תוכלו בבקשה לייעץ לי?
תודה רבה!

[נ.ב. זה פעם שנייה בחיים שלי שזה קורה לי! (לפני בערך עשר שנים היתה הפעם הראשונה), ופחות או יותר מאותה סיבה].

תשובה:

שלום וברכה

אני מבין את ה"שוק" שלך, זו באמת עגמת נפש אדירה.

הקבלה הנכונה ביותר, היא לעשות כמו שכל היהודים הפשוטים והטובים עושים זה 3,500 שנה… הנחת תפילין אינה פעולה של שתי דקות שמגלגלים ומכניסים חזרה… [לא מזלזל חלילה בעצם ההנחה שהיא מצוה נשגבה עד מאוד, רק אומר שלמה לא עוד קצת…] יהודי קם בבוקר והולך לבית הכנסת לתפילת שחרית, עם התפילין, קריאת שמע שמונה עשרה, מקדישים את ה3/4 שעה הזו לבורא עולם, ואז מתחילים את היום עם תעצומות נפש, סייעתא דשמיא והמון ברכה. כאשר זה נעשה לך הרגל, זה כמו ללבוש מכנסים בבוקר, זה חלק מהיום ואין מצב ששוכחים או נמנעים, יום מתחיל בתפילת שחרית כמו בן אדם. כך נוהג יהודי גאה בעל עמוד שדרה איתן, וכך זוכים לחיים הרבה יותר שמחים ומלאים. בעיני הדבר הכי מגוחך הוא אדם שאומר שאין לו זמן בבוקר ללכת לתפילה כי הוא רץ לעבודה וכו'… בשביל מה חיים? בשביל לעבוד? בעיני הפוך.. עובדים בשביל לחיות, והחיים הם התפילה, עבודת ה', לימוד תורה, מצוות, נשים לב לשים את תכלית החיים במרכז, ואת העבודה ככרוח שנעשה כדי לאפשר לנו לחיות, ולא להיפך…

תצליח מאוד!

שבת שלום.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל