לתרומות לחץ כאן

נסיונות בחיים

שאלה:

שלום,
ה' מחה את שמו על שלום בית  אז איך הוא נותן לאנשים קשיי פרנסה שכתוב שזה מביא למריבות וכו'?

תשובה:

בעצם את שואלת שאלה כללית לגמרי, למה אלוקים מביא לאנשים נסיונות הרי יש חשש שיכשלו בהם… אבל מה לעשות שבאנו לעולם הזה דוקא בשביל לעמוד בנסיונות, ובלעדיהם אין כל תכלית לחיינו… ה' מחה את שמו על שלום בית כאשר אין דרך להוכיח את טהרתה וכשרותה של האשה אלא באופן זה, אבל הוא לא בא להוריד מהנסיון של האדם להיות בן אדם…

שנזכה לעמוד בכל נסיון בהצלחה ובשמחה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום וברכה
    תמיד קשה לי אם זה מטרת הנסיון מדוע אנו מתפללים שלא נבא לידי נסיון וודאי אין הכונה על נסיון שאנו לא יכולים לעמוד כיוון שזה ממילא הקב"ה לא יתן "הנותן שלג כצמר"?

  2. זו שאלה נכונה וחשובה, אני חושב שיש שני סוגים של נסיונות: יש נסיון שהוא חלק מתפקידו של אדם, כמו לעבוד את ה' מעוני וכו', זה נסיון שעל כרחו יבוא לו כיון שזו תכליתו ותפקידו בבריאה, ויש נסיונות אקראיים, שאדרבה, על האדם מוטל להשמר שלא לבוא אליהם, חשוב לדעת שידועים דברי הגר"א שעיקר העבודה היא להמנע מנסיונות, כי אחרי שאדם מביא על עצמו נסיון, כבר הרבה יותר קשה שלא לחטוא, ולגבי זה אנחנו מתפללים לסייעתא דשמיא שלא יבואו לנו נסיונות ונצליח להשמר מהם.

  3. תודה רבה רבה אתם עושים עבודת קודש בדורנו אין מילים לתאר אין פשרות האתר הכי משמעותי וחשוב זה נקרא קידוש החומר. חשבתי להגיד תירוץ אולי ע"פ מה שחז"ל (מצטער שאני לא זוכר מקורות) ניסו לבטל יצר הרע דעריות וביטלו רק את הקרובים שגם שם השאלה נשאלת אך כמדומני שראיתי בשפתי חיים תירוץ (אולי זה בשם הראשונים) שהם ידעו כיוון שרוב הציבור יפלו ייהיה חילול ה' העדיפו את כבוד שמים מהתקדמותם הרוחנית ואולי אנו מתפללים על אותם נסיונות קשים מאד שאנו צריכים התגברות חזקה ואם ניפול אנו נחלל ה' לכן אנו מוותרים על התקדמותינו הרוחנית בעבירות אלו בשביל קידוש ה' ב' בדרך דרש גם חשבתי להגיד אל תביאני לידי הנסיון היינו לשון ידיים הינו שלא הוא ינהל אותי אלא שיהיה בידי שלי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל