לתרומות לחץ כאן

Ocd ונדרים

שאלה:

שלום לכבוד הרב
מגיל 18 הייתי נותנת מעשר ובשנה האחרונה הפסקתי (לי ולבעלי היה קשה כלכלית) . לאחרונה התייצבנו כלכלית ואין לנו חובות ואני מתחילה לחשוב שוב בלי נדר לעשר ( רק מהמשכורת שלי) . לא קיבלתי על עצמי עוד כלום . העניין הוא שיש לי ocd לגבי נדרים שכולל הרבה מחשבות על צדקה. למשל, נתתי חאמא שלי חלק מהסכום כי יש להורים שלי הרבה חובות וחלק החשבתי על גידול ילדים( ציוד לבית הספר וכו) …עכשיו מתעוררות אצלי כל מיני מחשבות על למי לתת וכמה ואם למשל נתנו מהמדינה מענק האם צריך להפריש גם ממנו ? והמחשבות מטרידות אותי בייחוד שאני יודעת שבעלי מאוד נלחץ כלכלית ומנסה לחסוך בצד כדי להגיע לחיים ובית טובים יותר… מתייעצת עם הרב איך לעשות זאת נכון בלי שמחשבות טורדניות יפריעו?
כמובן שמראש אמרתי שזה בלי נדר ..
תודה רבה לרב

תשובה:

ראשית אין לגביך שום ענין של נדרים, וגם אם לא תגידי בלי נדר הכל טוב ובסדר גמור. אני מכיר כבר את הכפייתיות שלך, אין לך נדרים כלל, הסיפור הזה לא קיים לגבייך.

לגבי מעשר כספים, מי שהכנסותיו לא מספיקות למחייתו בצורה סבירה [אני לא מדבר על קניית בית אלא על השוטף בלבד], לא צריך לתת מעשרות, ובכל מקרה גם אם את נותנת מעשרות תזכרי שאמרתי שאין אצלך נדרים וממילא לא משנה בכלל מה תאמרי ומה תחשבי, זה פשוט לא יחול.

בהצלחה ורפואה שלמה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. רציתי להבין האם לאדם שיש ocd וכפיתיות אין תוקף למילותיו ונדריו??
    אם אני כסובלת מזה אומרת אם אבדוק שוב הבדיקה לא מחשבת וכמובן בודקת שוב כי זה כפייתי.
    אין משקל למילותי והבדיקה תקפה וטובה???

  2. כאשר הכפייתיות באה לידי ביטוי גם בנדרים, אין משמעות למילים, אבל מי שיש לו כפייתיות ברחיצת ידים אין לזה קשר… רפואה שלמ.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל