לתרומות לחץ כאן

מערכות יחסים עם גויות נשואות

שאלה:

שתי שאלות לי הרב,

1) לפני מספר שנים לפני ששמרתי תורה ומצוות התגוררתי מספר חודשים בסין והכרתי מישהי לא יהודיה שהזמינה אותי לביתה כמה וכמה פעמים בשעה שבעלה לא היה שם והיו פעמים שהיו יחסים פיזיים. היא טענה בפני שהיא ובעלה בהליכי גירושין ושבעלה בקושי מגיע לבית וטענה שהוא פוגש נשים אחרות כשהוא מחוץ לבית. השאלה שלי היא כזאת: מלבד החטא של הבא על הגויה, האם גם חטאתי באשת איש במקרים האלה, למרות היותה לא יהודיה?

2) כשהתגוררתי במזרח הרחוק היו לי שתי מערכות יחסים בזמנים שונים בשתי ארצות שונות ובשתי המקרים שתי הנשים שאיתן היו לי יחסים התעברו כתוצאה מהיחסים הפיזיים שהיו והפילו את הולד. איך אני יכול לתקן את החטאים האלה? מה אפשר לעשות, זה היה לפני שנים רבות. תודה

תשובה:

שלום רב,

 

  1. אכן, העובדה שהיא היתה נשואה זה חטא נוסף על החטא של גויה. ראה בפתחי תשובה אבה"ע סי' טז סק"א שהביא נידון בפוסקים האם יש בזה איסור דאורייתא נוסף של "ודבק באשתו" – ולא באשת חברו.

 

  1. ברור שחטא עם גויות זה איסור חמור, ראה מה שכתב הרמב"ם בפרק י"ב מהלכות איסורי ביאה. אבל כפי שאני מבין כבר עשית תשובה שינית את כל אורח החיים שלך, הפכת לאדם ירא שמים ומקפיד על שמירת מצוות, תפילות וכד'. ואין ספק שיש לך חרטה עמוקה על החטאים הללו, וברור שהקב"ה סולח גם על חטאים אלו, כפי שגמרא הביאה את הסיפור על רבי אלעזר בן דורדיא במסכת עבודה זרה יז,א: "אמרו עליו על רבי אלעזר בן דורדיא, שלא הניח זונה אחת בעולם שלא בא עליה. פעם אחת שמע שיש זונה אחת בכרכי הים והיתה נוטלת כיס דינרין בשכרה, נטל כיס דינרין והלך ועבר עליה שבעה נהרות. וכו' אמרה לו אלעזר בן דורדיא אין מקבלין אותו בתשובה. הלך וישב בין שני הרים וגבעות, אמר הרים וגבעות בקשו עלי רחמים, אמרו לו עד שאנו מבקשים עליך נבקש על עצמנו, שנאמר "כי ההרים ימושו והגבעות תמוטינה". אמר שמים וארץ בקשו עלי רחמים, אמרו עד שאנו מבקשים עליך נבקש על עצמנו, שנאמר "כי שמים כעשן נמלחו והארץ כבגד תבלה". וכו'

 

"אמר אין הדבר תלוי אלא בי, הניח ראשו בין ברכיו וגעה בבכיה עד שיצתה נשמתו. יצתה בת קול ואמרה רבי אלעזר בן דורדיא מזומן לחיי העולם הבא"!

ודע לך שבכוח התשובה הרי שכל החטאים והעוונות מכוח התשובה נהפכים לזכויות ועי' בכל הסוגי' במסכת יומא דף פו עמוד ב "אמר ר' יוחנן גדולה תשובה שדוחה את לא תעשה שבתורה שנאמר (ירמיהו ג, א) לאמר הן ישלח איש את אשתו והלכה מאתו והיתה לאיש אחר הישוב אליה עוד הלא חנוף תחנף הארץ ההיא ואת זנית רעים רבים ושוב אלי נאם ה' א"ר יונתן גדולה תשובה (שמקרבת) את הגאולה שנאמר (ישעיהו נט, כ) ובא לציון גואל ולשבי פשע ביעקב מה טעם ובא לציון גואל משום דשבי פשע ביעקב אמר ריש לקיש גדולה תשובה שזדונות נעשות לו כשגגות שנאמר (הושע יד, ב) שובה ישראל עד ה' אלהיך כי כשלת בעונך הא עון מזיד הוא וקא קרי ליה מכשול איני והאמר ריש לקיש גדולה תשובה שזדונות נעשות לו כזכיות שנאמר (יחזקאל לג, יט) ובשוב רשע מרשעתו ועשה משפט וצדקה עליהם (חיה) יחיה לא קשיא כאן מאהבה כאן מיראה אמר ר' שמואל בר נחמני אמר ר' יונתן גדולה תשובה שמארכת שנותיו של אדם שנאמר (יחזקאל יח, כז) ובשוב רשע מרשעתו (חיו) יחיה אמר ר' יצחק אמרי במערבא משמיה דרבה בר מרי בא וראה שלא כמדת הקדוש ברוך הוא מדת בשר ודם מדת בשר ודם מקניט את חבירו בדברים ספק מתפייס הימנו ספק אין מתפייס הימנו וא"ת מתפייס הימנו ספק מתפייס בדברים ספק אין מתפייס בדברים אבל הקב"ה אדם עובר עבירה בסתר מתפייס ממנו בדברים שנאמר (הושע יד, ג) קחו עמכם דברים ושובו אל ה' ולא עוד אלא שמחזיק לו טובה שנאמר וקח טוב ולא עוד אלא שמעלה עליו הכתוב כאילו הקריב פרים שנאמר (הושע יד, ג) ונשלמה פרים שפתינו שמא תאמר פרי חובה ת"ל (הושע יד, ה) ארפא משובתם אוהבם נדבה"

ועיין היטב גם בדברי הרמב"ם בהלכות תשובה פרק ז הלכה ד

"ואל ידמה אדם בעל תשובה שהוא מרוחק ממעלת הצדיקים מפני העונות והחטאות שעשה אין הדבר כן אלא אהוב ונחמד הוא לפני הבורא כאילו לא חטא מעולם ולא עוד אלא ששכרו הרבה שהרי טעם טעם החטא ופירש ממנו וכבש יצרו אמרו חכמים מקום שבעלי תשובה עומדין אין צדיקים גמורין יכולין לעמוד בו כלומר מעלתן גדולה ממעלת אלו שלא חטאו מעולם מפני שהן כובשים יצרם יותר מהם. הלכה ו] גדולה תשובה שמקרבת את האדם לשכינה שנאמר שובה ישראל עד ה' אלהיך ונאמר ולא שבתם עדי נאם ה' ונאמר אם תשוב ישראל נאם ה' אלי תשוב כלומר אם תחזור בתשובה בי תדבק התשובה מקרבת את הרחוקים אמש היה זה שנאוי לפני המקום משוקץ ומרוחק ותועבה והיום הוא אהוב ונחמד קרוב וידיד וכן אתה מוצא שבלשון שהקדוש ברוך הוא מרחיק החוטאים בה מקרב את השבים בין יחיד בין רבים שנאמר והיה במקום אשר יאמר להם לא עמי אתם יאמר להם בני אל חי ונאמר ביכניהו ברשעתו כתוב את האיש הזה ערירי גבר לא יצלח בימיו אם יהיה כניהו בן יהויקים מלך יהודה חותם על יד ימיני וגו' וכיון ששב בגלותו נאמר בזרובבל בנו ביום ההוא נאם ה' צבאות אקחך זרובבל בן שאלתיאל עבדי נאם ה' ושמתיך כחותם ."

 

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל