לתרומות לחץ כאן

גמרא

שאלה:

חיפשתי לא כ"כ הרבה אבל כמה זמן. ולא מצאתי מישהו שישאל על רבינו תם המפורסם (בכתובות ג:) שהתיר את הגוי הבועל לאישה. (ולפי כמה ראשונים אפילו התירה לבעל לפי ר"ת)
למה לא שאלו עליו מהגמרא דילן של דף היומי שהוכיחו מנח שגוי נחשב ערוה אפילו אם נימא זרימת סוסים זרימת. ואם צימר הכא שנא שפה מדובר על עניין של דבר שבקדושה. מאי שנא?

תשובה:

שלום וברכה,

בגמרא שבת קנ, א. וכן בגמרא ברכות כה, ב הביאה הגמרא שאסור לקרוא דבר שבקדושה נגד ערוות גוי, והגמרא אומרת שהייתה הו"א שערוותו של גוי נחשבת כערוות חמור, קמ"ל שנקרא ערווה. ולגבי הדין של "והיה מחניך קדוש" שלא יקרא דבר שבקדושה נגד הערווה גם ערווה של גוי נחשב ערווה. אבל לגבי ביאת גוי באשת איש לדעת ר"ת [הראשונים חולקים על דעתו של ר"ת] אין זה נחשב לביאה לאסור אשה לבעלה, כיון שזה נחשב כמו ביאה. ורק לגבי ביאה של א"א אינה ביאה, אבל לגבי ערווה נחשב ערווה.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל