לתרומות לחץ כאן

מציאת זיווג לבן תורה

שאלה:

שלום וברכה,
ידוע מה שכתוב בספרים שאדם צריך בין היתר לחפש באישה למטרת נישואין יראת שמים ולוודא שהיא " שומרת דת"(כ"כ האגרות משה) , וזה פשוט.

אומנם אני קצת מסופק בגדר של זה.
מצד אחד, אני בשאיפה להיות ת"ח ומאוד הייתי רוצה בחורה עם אהבת תורה ובעלת ערכים והשקפה של דעת תורה, וכך אוכל להקים בית של תורה.
ומצד שני, זה לא דבר כול כך ריאלי, שהרי לא מצופה מאישה אפילו לקבוע עיתים לתורה, וכתבו בספרים(המהר"ל ומקובלים) שנשים הן מבחינת החומריות ודווקא התפקיד של הגבר הוא מבחינת הצורה ולו התפקיד הרוחני בבית. (וידוע שזה טבע האישה… )

א"כ שאלתי היא, מה הגדר ואיזה מדד של יראת שמים ואהבת תורה עלי לחפש באישה(בתור אחד עם שאיפות לגדול בתורה)? האם להסתפק בזה שהולכת צנוע ושומרת את גדרי ההלכה? או האם גם לחפש אישה ערכית עם צמאה לתורה ולרוחניות?

תשובה:

לא צריך לחפש אשה שצמאה לתורה, צריך אשה בת בית יעקב טובה שרוצה לגדל בעל אברך בן תורה ומבינה את המשמעות, בלי לחפור איתה על זה יותר מידי. יחד עם זה, אתה תתנהג כמובן כמו שמתנהגים עם אשה, תספק לה את צרכיה שיהיה בעל בבית ארוחת ערב נעימה, שיחות אישיות ודאגה הדדית, יציאה מפעם לפעם וכו' כדרך איש ואשתו. אם תהיה רציני בלימודיך ותראה לה שאתה מצליח ונהנה ומתקדם ושמח, היא תכבד את זה ותעשה הכל כדי לסייע לך. אם תלמד "לשם שמים" ותחזור הביתה עם פרצוף מכווץ ומקווץ', היא לא תהנה…

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל