לתרומות לחץ כאן

כמה שאלות

שאלה:

השאלה נשאלה לפני תשעה באב [אבל כנראה נעלמה לכם] אז אני שואל שנית למרות שחלק השני כבר פחות אקטואלי…
א. אדם שבאמצע התפילה נזכר שהוא שתה או אכל ולא בירך אחרונה ועומד לעבור שיעור עיכול, האם יפסיק באמצע. כגון באמצע ברכות קר"ש של ערבית. או באמצע פסוקי דזמרה של שחרית [במקרה ששתה לפני התפילה]
ב. האם אדם שרוצה להחמיר ולא להתקלח בתשעת הימים בשביל זיעה בלבד. האם יועיל שיטנף עצמו באופן כזה שיהיה וודאי מטונף. ולמשל אדם שכל יום מרגיש קצת מזיע ולא נעים ויש הרבה שמתירים באופן כזה שהוא איסנטיס ונוהג להתקלח כל יום כדי שלא יגרד לו למחרת וכד'. אבל זה זיעה קלה. אז האם יש לו עצה לצאת לריצה וכושר בתורה כזו שיזיע ממש. אני יודע שכביכול זה "הערמה" ולא זה היה כוונת חז"ל בתקנתם. אבל השאלה שכיון שקשה לו, סו"ס רוצה עצה זו כדי לא לעבור על עצם דברי חז"ל, האם הואיל במעשיו?
ג. האם מותר להזמין בתשעת הימים מוצר חדש שיגיע רק אחרי תשעת הימים [האם תלוי כמה שמח בעצם ההזמנה. כלומר למשל חולצה מותר, אבל רכב אסור]

תשובה:

שלום וברכה

1. דינו בזה כמו בברכת הרעם שהיא ברכה עוברת, שבאמצע פסוקי דזמרה ובין הברכות בין הפרקים בברכות ק"ש מפסיק, אבל באמצע ברכה אינו מפסיק.

2. אם ישעה כך בודאי יהיה רשאי להתקלח, אבל כדבריך אין טעם בהנהגה כזו.

3. עצם המשא ומתן ממעטים בו בימים אלו, כלל זאת רכישה באינטרנט, לא רק קבלת המוצר היא הנושא אלא עצם העיסוק במשא ומתן שאינו נחוץ כרגע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *