לתרומות לחץ כאן

נזקי שכן שלא דווח בזמנו

שאלה:

אני משכיר דירה. לפני כ8 חדשים השוכרת הראתה לי בתקרה צבע שנקלף וברור שזה מחמת מין נזילה מהשכן למעלה. אך כיון שאמרה לי שזה לא מפריע לה לא עליתי ושתקתי. כעת זה נהיה יותר מכוער ואני רוצה לבקש מהשכן שיטפל בזה אלא שנודע לי שהוא מכר את דירתו ועכשיו זה מישהו אחר בעל הדירה ( נודע לי שהוא עשה שם שיפוץ מאוד גדול). השאלה אם אני עולה לשכן החדש האם אני חייב להגיד לו שהבעיה הייתה מלפני שקנה (אלא שאני לא אמרתי כלום) או איך עלי לפעול. תודה רבה חזקו ואמצו להגדיל תורה.

תשובה:

שלום וברכה,

חשוב להדגיש שקילופים בתקרה מנזילה של שכן, אין חובה על בעל הנזילה לתקן את התקרה של השכן, כיון שלא ידע מהנזילה ולא הייתה הזנחה מצידו. ולכן אין חובה לא על המוכר ולא על הקונה לתקן את התקרה כל עוד הקלקול נעשה טרם ידיעתם מהנזילה. [אם ידעו מהנזילה והזניחו יש אריכות דברים האם חייבים לתקן].

במקרים רבים בעל הנזילה יוותר ויתקן את הנזילה למרות שאינו חייב לתקן – לפנים משורת הדין, אבל במקרה דנן שהקלקול בתקרה לא נעשה בתקופתו אלא לפני שקנה את הדירה, אין אפשרות לחייב אותו אפילו לפנים משורת הדין.

בהצלחה.

מקורות:

כל נזילה שלא היה מודע לנזילה, דינו כממון שהיה שמור ויצא והזיק שאין עליו חובה לשלם עד שידע מכך כמבוטר במשנה מסכת ב"ק פ"ו משנה א: הכונס צאן לדיר ונעל בפניה כראוי ויצאה והזיקה – פטור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל