לתרומות לחץ כאן

דגמון לבגדים לא ע"פ כל כללי ההלכה

שאלה:

יש לציין שהקטלוג המתפרסם הוא לנשים בלבד ודרך המייל ׁ(ולא אתר)
כך שאם ישנו חשש שגבר יראה זאת, אך הוא כבר עושה את זה על דעת עצמו כי כתוב בבהירות שזה לנשים בלבד .
השאלה הייתה על ההצגה לנשים ובנות שיקנו זאת אבל אם אני טועה גם בעיל' אשמח לשמוע

תשובה:

מהכותרת אני מבין שהאשה אינה לבושה שם בצניעות, לדעתי אין להתיר גם כאשר זה מיועד לנשים, אשה לא מצטלמת בחוסר צניעות בשום מצב. לא זו ההשתדלות הראויה לפרנסה…

הצטרף לדיון

11 תגובות

  1. המגיב קורא ללבוש החרדי הנפוץ "קצר וצמוד". יש בגדים שהם לא "קצרים" אלא באורך המתאים הלכתית, וגם לא צמודים כמו ניילון נצמד אלא רק אינם רחבים כאוהל. וגם זה מותר הלכתית.

    השאלה היא עקרונית יותר, כפי שאני מבין, ובזה באמת מעניין לשמוע את דעת הרב המשיב, מה הדין לאשה לפרסם את תמונתה בקטלוג המופץ לנשים במייל, כאשר יש סיכוי שגם הבעל יראה את התמונה (בדרך כלל האשה עצמה מראה לבעלה את התמונה ושואלת לדעתו).

    אני הייתי נוטה לאסור. כי זה נוגד את מהות הצניעות. כי בשלמא ברחוב התירו לה לעבור, כמש"כ הרמב"ם שאין האשה בבית סוהר, אבל לפרסם תמונתה מי התיר.

  2. אני מסכים איתך לפחות בסיפא, אינני אומר שזה "אסור", אבל בעיני אחת הרעות החולות שמצויות בזמנינו הוא שנהיינו מכונת מצוות ועבירות… לא חייבים רק לבדוק אסור מותר באופן פורמלי, מותר שנרגיש את החיים היהודיים, ויהיה לנו לב יהודי, והלב היהודי סולד מהבלטה כזו של המראה החיצוני של בת ישראל שכל כבודה פנימה, גם כשזה מיועד רק לנשים. זה לא תואם את עדינותה וצניעותה של האשה היהודיה.

  3. אם זה מיועד רק לנשים, ניחא. אין כאן הבלטה אלא בסך הכל אשה מודדת את הבגדים על מנת שרעותה תוכל להתרשם איך זה יושב עליה ואיך זה נראה במציאות.

    אבל החשש שיש כאן, חשש סביר, שהבעל יראה בעצמו את המייל, או שהאשה תבוא להתייעץ איתו ותראה לו את התמונה, יש מקום להסתפק האם אסור לה מדינא להצטלם, או שמא נאמר שהיות ועושה זאת רק עבור נשים וגם שולחת זאת לנשים בלבד, מותר.

    וכאשר אני כותב אני חושב שזהו בעצם המנהג הנפוץ להצטלם בחתונות (לפעמים גם מסריטים וידאו שרוקדות ואז זאת בעיה אחרת לגמרי) ומצוי שגברים מעלעלים באלבומים, ולא מצינו שאסרו להצטלם, וצ"ע בכל זה.

    אבל כאן היות ואפשר להשתמש בבובות, ללא חשש צניעות, יש לאסור להן "לדגמן" כי איכא דרכא אחרינא.

  4. פשוט הוא שאם אני מצטלמת לקטלוג בגדי נשים הם לא יהיו מהדרין …לא צריכים להיות חכמים גדולים בשביל להבין שרחב סטנדרטי או אמצע רגל זה לא יהיה.
    וגם אם אני לא הולכת בצורה הזו כי לא הגעתי לכך
    איני מעוניינת להכשיל בנות אחרות. השאלה אם יש עניין הכשלה בדברים דקים כאלה מעין אלו או שלא.
    היו לי הצעות כאלו והורדתי אותן קליל אך רציתי להיות בטוחה שאני לא מחמירה יתר על המידה.
    תודה לתשובה

  5. בספר בהלכה ובאגדה לחיי הנישואין שמקבץ מספרים ומקורות רבים לדעת גדולי ספרד, ובראשם הרב יצחק יוסף שלי"יטא שלא נוהג להחמיר. דווקא הוא מזכיר בחומרה את הבעיתית שיש בעלעול תמונות נשים וגברים יחד באלבומים, ומורה שיש להפריד את התמונות לשני אלבומים או לשים את הנשים בסוף.
    הגיוני ומתקבל מאוד
    וכי לראות אישה בתמונה שהייתה בארוע שלנו זה פתאום יורד מאישה רגילה? איזה הגיון יש בכך??

  6. אשה שמדגמנת בגדים, מתייפה ועומדת בצורה שאסור לגבר לעיין בתמונתה, זה ברור, מכאן באו דברי המגיב. לא חשוב כרגע הארמית..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל