לתרומות לחץ כאן

כהן לאשה שחיה עם גוי

שאלה:

שלום,
ראשית סליחה על אורך השאלה :
ברצוני לשאול עבור מכרה שהיא אשה מבוגרת (נושקת לשישים) רווקה לא התחתנה אף פעם , נכה אך עצמאית.
היא מאוד מאוד מעונינת להכיר גבר שתוכל להזדקן איתו ולהקים עמו בית אבל נורא קשה לה עקב גילה ועקב נכותה.
כעת הכירה מישהו שכניראה מאוד מתאים לה, יש להם תכונות אופי דומות מאוד ושניהם מאותו הרקע (בעלי תשובה) אלא שכאן ישנה בעיה ואבקש את תשובתכם – כיוון שהיא בעלת תשובה אז כמו רבים מהחילונים גם לה היה בצעירותה חבר גוי והם קיימו יחסי אישות, לפי מה שהבנתי היא אסורה על כהן אבל היא היתה חילונית ולא ידעה בכלל שאסור להיות עם גוי, כיום היא אשה מבוגרת וחזרה בתשובה וממילא נורא קשה לה להכיר בגיל כזה ועוד עם הנכות שלה אז האם לאור מצבה המורכב ולאור זה שחזרה בתשובה וכיפרה על מעשיה בתקופת החילוניות שלה יש מקום להתחשב במצב המורכב ולהתיר לה קשר עם גבר זה ? וכמו כן אם במידה ואסור להם בשום אופן להתחתן אז אולי לחיות יחד ללא חתונה ? (היא כבר לא אשה נידה).
פשוט האלטרנטיבה השניה שהיא תזדקן לבד לא ניראית טובה יותר.
אודה לתשובתכם.

תשובה:

אם כל הכאב והצער, אינני רואה כל אפשרות להתיר דבר כזה, לא על ידי נישואין וודאי שלא על ידי נישואין, התורה לא מסורה לנו להחליק פינות כשנראה לנו, נישואין כאלו אסורים על פי התורה.

שנדע רק טוב ובורא עולם ישלח לה את ישועתו במהרה באופן המותר.

הצטרף לדיון

9 תגובות

  1. תודה רבה על התשובה.
    אני מוסרת תגובה לתשובתכם בשם האשה המבוגרת :
    1. האם עניין זה הוא מדאורייתא או גזירת חכמים ? ואם מדאורייתא ברצונה לדעת בבקשה היכן זה כתוב בתורה במפורש. תודה.
    2. לשם מה יש חזרה בתשובה אם השטות שעשתה בילדותה לא התכפרה לה כשעשתה תשובה ?
    3. האם זה שהיתה תינוקת שנשבתה ולא ידעה כלל יהדות ובוודאי ובוודאי שאסור ללכת עם גוי (שהרי אם היתה יודעת שזה יהרוס לה בעתיד כל קשר עם כהן לא היתה עושה זאת אף על פי שהיתה חילונית) , האם כל זה לא "משחק" לטובתה ? האם נגזר על אשה נכה ומבוגרת לחיות ולהזדקן לבדה ולהשליך את גבר חלומותיה רק בגלל השטות שעשתה לפני עשרות בשנים ? היא לא מאמינה לרגע שהשם יתברך באמת רוצה זאת. תודה.

  2. ראשית אני שוב רוצה להדגיש, שלא תחשוב לרגע שאם היה איזשהו רעיון אפילו בשעת הדחק שלא היינו אומרים זאת. אין ספק שהסיטואציה שנוצרה והמצב של האישה זה ודאי שעת הדחק גדול מאד. אבל יחד עם זה, כאשר יש איסור ברור ומוחלט זה ממש לא בידינו. האיסור הוא ברור ומוחלט. ראה שולחן ערוך אבן העזר סימן ו' סעיף ==: "אי זו היא זונה, (כלומר, זונה האמורה בתורה בפרשת אמור שהיא אסורה לכהן) כל שאינה בת ישראל, או בת ישראל שנבעלה לאדם שהיא אסורה לינשא לו איסור השוה לכל, או שנבעלה לחלל…אבל הנבעלת לאחד מאיסורי לאוין השוין בכל ואינה מיוחדת בכהנים או מאיסורי עשה, ואין צריך לומר למי שהיא אסורה לו משום ערוה, או לעובד כוכבים ועבד, הואיל והיא אסורה לינשא לו הרי זו זונה".
    נכון חלפו הרבה שנים. ואין לי ספק שעשתה תשובה מלאה על כך, ולכן האיסור עצמו התכפר לה. זה ברור. אבל האיסור עתה לכהן ממש לא נודע "עבירה" עצמה שהיום לא קיים בגלל התשובה שעשתה. ואגב, גם אילו היתה נוהגת כל חייה בצניעות ופרישות, באיזה שלב בחיים גוי אנס אותה ממש נגד רצונה, היא נאסרה לכהן למרות שאין בכך כל איסור מצידה.
    אני מודע לכך שמאד קל לכתוב והרבה הרבה יותר קשה לחיות עם האכזבה הזו. אבל אין לי הרבה מה לעשות. אם היא סבורה שאולי יש לזה פתרון אחר, היא יכולה לפנות לכל רב אחר. אני ממש מצטער – ידי כבולות. אנו לא יכולים לשנות איסור ברור בתורה, גם לא כאשר הסיטואציה קשה.

  3. שאלה מסקרנת – מה אם הגוי שהיתה איתו בצעירותה התגייר ברבות השנים והפך ליהודי כשר ? האם אז היא כן מותרת לכהן ? הרי זה כאילו היתה עם יהודי ולא עם גוי.
    תודה

  4. גם היא. שמעתי כבר מכמה רבנים שיהודי שאינו שומר תורה ומצוות ושמחלל שבת משול לגוי אבל היא עשתה תשובה ברוך השם והפכה ליהודיה אמיתית ייראת שמיים וכשרה.
    תודה רבה על התשובה כבוד הרב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל