לתרומות לחץ כאן

צה"ל דורש ממפקדיו הסרת זקן – שערוריה!

שאלה:

אני נמצא כרגע בקורס קצינים בחיל האוויר. לאחרונה יצאה פקודה חדשה שכל המפקדים הלוחמים בצה"ל צריכים לשקול מחדש האם הם צריכים להיות עם זקן.
בגלל שאני בתור מפקד אמור לשמש דוגמא אישית לחיילי עליי להתגלח. הציבו לנו אולטימטום עד חודש אוקטובר להגיע להחלטה. כמובן שזה חל על כל המערך שלי. כרגע זה בתהליכי בירור ופניתי לכמה רבנים מחיל האוויר.

רציתי לדעת מה אני יכול לעשות? אני בקורס די נחשב, אני לא מתכוון לגלח את הזקן, איזה טיעונים ניתן לתת להם? חשוב לציין שיש איתי עוד המון שהם בעלי פטור זקן דתי. אנחנו לא רוצים להכנס על זה לכלא, אבל אנחנו גם לא רוצים לוותר בקלות כזו, הרי זה בסופו של דבר מה שמייצג אותי. ואם עצם זה שאני עם זקן (מבחינת הרמטכ"ל) זה מציין שאני לא מהווה דוגמא אישית / מרושל, אז צריך לעשות חישוב מסלול מחדש

תשובה:

שלום וברכה

בעיני מה שאתה מספר זו שערוריה שאין כמותה! והגם שאין חיוב לגדל זקן, ומותר להתגלח בדרך כשרה, הנושא כאן בעיני הוא זילזול מחפיר של הפיקוד בצה"ל בדתיים ובדת ישראל ולזה אסור להסכים בשום פנים ואופן. מה שצריך זה להציף את הדבר הזה, לפרסם אותו בכל העיתונות הדתית, לדבר עליו בכל הרשתות החברתיות, ברדיו הדתי קול חי ואחרים, לעשות בלגן כזה שיבינו בצה"ל שבמדינת היהודים לא יתכן לזלזל בשום ערך דתי! זה מתחיל בזקן, ממשיך בשירת נשים, וגומר בשבת וכו'. חובה לעמוד בשירות הצבאי בגאווה על כל ערך יהודי, לא יתכן שבצבא מדינת היהודים יהיו מפקדים אטומים כאלו.

אתם לא צריכים לתת שום נימוק דתי רעיוני, בדרך הזו לא תשכנעו אף אחד, אתם צריכים להזדעזע מאמירה כביכול במדינת היהודים מראה זקן דתי הוא מרושל. כל התנצלות שלכם תתפרש כחולשה.

תעשו בלגן גדול!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. יש מצב כרגע בצה"ל של רמטכ"ל שרודף את חייליו, קציניו ונגדיו המזוקנים. זה מצב בלתי נסבל.
    שיער הפנים אינו משנה במאומה מאיכותו של הצבא. מכשירותו או מיכולת המשמעת של חיליו.
    מצב שבו הרמטכל מכנה את חייליו "פלנגות" משום שהם בוחרים שלא לגלח את שיער פניהם הוא מצב לא תקין לחלוטין.
    הוראת הזקן החדשה של הרמטכ"ל רק מפלגת עוד יותר את צבא העם שלנו. מקשה על דתיים וגוזלת לחלוטין את הזקן מהחילוניים. זה מה שאנחנו רוצים?
    אנחנו מוכרחים לשנות את המציאות הזו.
    את כל האנרגיות שצהל משקיע היום בגילוח החיילים והמפקדים יש להעביר לדברים חשובים יותר שישנם על סדר היום.
    בואו נתאחד כולנו למאמץ לביטול פקודת הזקן ונאפשר לכל מי שחפץ בכך לגדל את זקנו.
    לעוד על נושא זה – כנסו לקישור.

  2. יש לעשות כמה שיותר בלגן! לא יתכן שהחייל הדתי יהיה תמיד למירמס ותמיד בהתנצלות! אנחנו במדינת היהודים מדינה חופשית, די לרדיפת הדת בצה"ל! רק רעש גדול בתקשורת ובפוליטיקה ישנה את מאזן האימה הזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל