לתרומות לחץ כאן

תמונות בנות באתר סמינר

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א,

שאלה: יש אתרים של ישיבה של בעלי תשובה שיש מחלקה לבנין ובנות, בודאי בנפרד כראוי בנין של אלו מאלו ולא על זה באנו לשאול.

אלא שיש תמונות בין באתר המרכז שמראה שיש תכנה לגבר ולנשים ואצ"ל לאתר סמינר הבנות. והרי גמרא בנדה דף י"ג וגם י"ד מדבר על ענין חימום ויציאת זרע לבטלה, וגם נפסק בש"ע אה"ע גבי ענין שמביאים האדם לידי חימום.

אז השאלה מדוע רבני מוסדות אלה לא מלמדים האנשים אכראיים על האתר להוריד את זה? הרי אם יש תמונה של אשה צעירה יפה מחייכת וכו' שיכול לגרום רישום בראש הצופה ולנביא הצופים לידי קרי בלילה מדוע לשים תמונות אלה? וזה לא תירוץ לומר שכל העולם יש תמונה, או שאנשים הבאים שם שמתחילים להיות דתיים וכדי לגרום משהו ביצרם צריך יותר מזה כיון שהורגלו לראות דברים נוראים.

מובן שאם מדובר באתר סמינר בנות שמה יש לאשה לעשות שם? דהיינו אם לא מה לראות שם, זה נכון אבל כל צעירה יש לה אבא ומי ישלם על הלימודים? מי רוצה לדעת מה מוסד זה שישלח הבת? האבא, והוא בכלל אנשים מ"מ כיון שיש לו צורך לבדוק בעבור בתו יכול להיכנס שם.

ואף אם תאמר שכיון שטרוד אין לו פנוי להביט לבנות כסברה הדומה לבולשט שבעיר בשעת מלחמה שאין פנוי למסך, מ"מ גבי אתר של מוסד שיש תמונה של מוסד של גברים לנשים עוד שייך ביעה.

ועוד יש לשאול, מה סברה רבני קהילות דתי מודרני להתיר זה? הלא ש"ע אחד לכולם? מודרני יכול להיות שימוש בהתר לכלים תכנולוג וכדומה והשקפה שמעורב תורה ועבודה לכתחילה, ולא רק לימוד עד שיכול וכו' מ"מ למבעד איסורא כהיתר לא מודרני מקרי.

אשמח לקבל חוות דעת.

ברכה הצלחה ושלום

כיון שדיברנו על נושא של הרהור חימום וכו' אני בטוח שאם רוב בני אדם היו לומדים סוגיות אלו מבפנים ומבינים כ"כ דברים אלו גנאי וכמה ביזו זה חז"ל שרוב העולם נכשלים מבלי ידיעה ואז לא מרגישים הימצאות איסור וסוברים שכך דרך העולם להרגיש משהו בהסתכלות תמונה או אשה חלקים גוף ישיבה בדבר המחמם וכו'. אבל אמת אינו כן, מה לעשות שמרוב צערות נמעטו הלבבות וקשה לדעת כל דברים שבים של התלמודים

ה' ישמרנו וילמדנו דרכו הישר.

תשובה:

יישר כח על הדברים, ודאי אם תשלח להם מכתב יפה ומנוסח כהלכה, תעורר את ליבם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל