לתרומות לחץ כאן

מה נחשב שני תבשילין לסעודה מפסקת?

שאלה:

רציתי לשאול האם ירקות קפואים שטעונים בישול נחשבים לתבשיל בהגדרתם? ואם כן, מה קורה עם זה אפונה וגזר למשל, נחשב לשנים?

תשובה:

שלום וברכה

ודאי ירקות מבושלים כמו אלו שהזכרת זה נחשב תבשיל, מאכל שדרכו לאכול כך, כמו אפונה וגזר או מרק ירקות, מעיקר הדין נחשב תבשיל אחד, ראה אור לציון ח"ג פרק כח אות א, מצוי במג'דרה וכדומה, אולם יש שהחמירו בזה לפי דברי הביאור הלכה סי' תקנב סעי' ג ד"ה שנותנים, שהתיר רק באופן שמין אחד טפל לשני ולא כששניהם עיקר.

מקורות:

ביאור הלכה סימן תקנב

שנותנים עליהם בצלים וביצים – אפשר דדוקא באופן זה שבא להטעים האפונים אבל לא במבשל שני מינים ביחד בעלמא כגון מה שקורין לקשי"ן עם תפוחי אדמה. ומה דאיתא לקמיה לענין עדשים עם בצים אפשר נמי כשעיקר הוא העדשים והבצים מפרכים אותם בתוכם שבטל גבייהו וצ"ע:

שו"ת אור לציון חלק ג פרק כח – דיני ערב תשעה באב אות א
שאלה. מרק ירקות, או תבשיל עגבניות וביצים (שקשוקה), האם מותר לאוכלם בסעודה מפסקת, או שחשובים הם שני מינים ואין לאוכלם אז. והאם מותר לאכול בסעודה מפסקת שני סוגי ביצים, כגון חביתה וביצה קשה.
תשובה. מרק ירקות שיש בו כמה סוגי ירקות, או תבשיל עגבניות וביצים, נחשבים תבשיל אחד, ומותר לאוכלם בסעודה מפסקת. ושני סוגי ביצים, כגון חביתה או ביצה קשה או ביצה עין, נחשב כל סוג כתבשיל אחר, ואין לאכול משני הסוגים. ויש לעשות סעודה מפסקת דוקא בפת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל