לתרומות לחץ כאן

המקור לגרביונים לבנות

שאלה:

שלום וברכה.
רציתי לברר מהו המקור לגרביונים בהלכה.
אני יודע שכיום כל אשה עם יראת שמיים נוהגת ללכת עם גרביון, אך אני לא מצליח למצוא את המקור לכך. (אא"כ זהו גופא המקור, דהיינו שהלכות צניעות נקבעות עפ"י מה שרוב הנשים עושות).
אשמח מאד אם הרב יביא לי מראי מקומות בעניין, וכן האם יש חילוק בין נשות ספרד לנשות אשכנז (אני מדגיש זאת משום שהבנתי שלדעת המשנ"ב הדין יותר קל בעניין זה).
בתודה מראש

תשובה:

שלום וברכה

כמובן שאין מקור לחובה ללבוש גרביונים דוקא ולא גרבים, ככל שהכל מכוסה היטב, ויש חצאית שהיא ארוכה יותר מהגרביים גם כשהאשה יושבת. כל הבעיה מתחילה כאשר הגבריים או החצאית קצרות, ואז מתגלים איברים בכל מיני סיטואציות וזו בעיה. ולכן בבתי הספר שהילדות קופצות ורצות הנהיגו בגילאים מסוימים דוקא גרביונים. העיקר שהכל יהיה מכוסה תמיד.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. התשובה היא פשוטה; לדעת המשנ"ב אמנם השוק הוא החלק העליון ולכן השוק התחתון אינו צריך כיסוי כלל (וראה בספר חן וכבוד פרק ט"ו בהערה, שהוכיח מדברי הראשונים שגילוי השוק תלוי במנהג, ולכן גם אם נאמר שהשוק הוא החלק התחתון, עדיין תלוי במנהג).

    אמנם בדור האחרון החמירו בנות ישראל על עצמן לכסות עם גרביון את החלק שמתחת לברך, *וחובה לנהוג כמנהג וחלילה לפרוץ גדר*, וזה המקור למנהג לבישת גרביונים, שבוודאי אינם נחשבים כיסוי גמור אלא לחומרא בעלמא.

    (ולסברת המצריך כיסוי גמור מחמת שחולק על המשנ"ב וסובר שהשוק הוא החלק התחתון, חובה ללבוש שמלה עד הקרסול ולא יועיל גרביון שהוא כיסוי דק ושקוף שלא שערום אבותינו).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל