לתרומות לחץ כאן

שלום בית – הקונפליקט הדתי כשאחד מבני הזוג חוזר בשובה

שאלה:

שלום,
אני נשוי מזה 5 שנים
ויש לנו 2 ילדים ב"ה.
התחזקתי במרוצת הזמן ואילו אישתי לא. זה יצר המון חיכוכים אך אחרי כברת דרך שעשינו כיום אנחנו נמצאים במקום טוב ב"ה. אני זוכה ל3 תפילות ביום במניין (שחרית בהנץ ומנחה באופן קבוע וערבית לרוב) , קובע עיתים לתורה, בבית שומרים שבת, כשרות מבטח, הילד בגן בממלכתי דתי
שאלתי, האם מעבר לטהרת המשפחה עליי לבקש ממנה דברים נוספים שהם בל יעבור? בנוסף אם יש לרב איזו עצה טובה לעניין קירוב לבה של אישתי היקרה כי אמנם אני מודה להשם על כל מה שכבר יש, אבל יש בי תחושת חוסר שאישתי לא בתשובה כמוני אלא מקיימת ממקום מכבד ולמען שלום בית ולא מתוך מחויבות או דבקות בהשם ובתורתו.
כל טוב.

תשובה:

שלום וברכה

ראשית כל הכבוד… אתה עובר התמודדות לא פשוטה כלל, ואתה עושה את זה נפלא וזה נהדר.

אתה צודק בכך שאתה לוחץ רק בדברים שעקרוניים לבית ולא יותר כדי שלא לגרום חיכוך וריאקציה, ואכן חשוב מאוד ליצור אצלה חיבור לעצם הענין. ראשית אתה עצמך תתן אוירה תורנית בבית, כלומר שיהיה לך רעיון תורני בסעודות השבת, אבל משהו אקטואלי שהוא גם חברתי ומפתח שיחה רעיונית סביב השולחן. תספר קצת על הפרשה. תן מהרוח שלך וממה שאתה מרגיש ביחס לנושא של הדת והקשר לה' ולתורה, הרוממות והקירבה שלך, זה יצור חיבור. כמובן במקביל מאוד כדאי לנסות לקחת אותה לסמינר של אירגון ערכים, הם עושים את זה בתנאי נופש, ונותנים את המרצים הכי טובים, ויוצרים שם קשר חברתי ומלהיב לענין. אני לא יודע כיצד הם פועלים עכשיו בימי הקורונה והאם בכלל, אבל שווה ליצור איתם קשר ולהתיעץ על הענין. כמו כן כדאי שיהיה לך קשר עם סניף לב לאחים באזיור מגוריך, הם יוכלו לתרום לך וגם לסייע לך עם אשתך, אני מניח שיש להם פעילויות חברתיות וחיי חברה בכלל, שבסופו של דבר הם שיוצרים את הקשר והחיבור.

בהצלחה רבה מאוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל