לתרומות לחץ כאן

בלורית – חציצה בתפילין

שאלה:

כתב הלחם הפנים (על קצוש"ע סי' י' ס"ו): שבאופן שלוקחים את השערות היורדות למטה בין עיניהם ומעלים אותן למעלה בשעת הנחת התפילין, ודאי שלכל הדעות זה נחשב כחציצה.
שאלתי היא האם כשמזיזים את השערות לצד (פוני וכדו') זה גם נחשב כחציצה או לא.
נ.ב. אשמח למקור.

תשובה:

שלום וברכה

אכן, לכתחילה יש ליישר את השערות שיהיו כדרך גדילתן, ורק כך זה אינו חוצץ. [כאשר מדובר בשיער מגודל באופן מיוחד, זה חוץ בכל מקרה כדברי המחצית השקל הידועים שהובאו במשנה ברורה כז, טו].

מקורות:

ערוך השולחן אורח חיים סימן כז

יש רוצים להחמיר גם כשהשיער גדול מאד ואיני רואה בזה שום טעם דאיזה גבול תתן להשיער ושיער הראש כעצם הראש דמי ואולי אם יש לו בלורית שמסבב גם צדדי השיער של מקום אחר למקום הנחת תפלין בזה וודאי יש חציצה אבל לא השיער הטבעי הגדל במקום זה וכן המנהג פשוט ואין לפקפק כלל בזה: 

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. שמעו נא רבותיי,
    הגר"ע מביא ספק ספיקא מעניין בנושא – שמא הלכה כדעת הרשב"א שאין חציצה בראש בתפילין בכלל, ואם תמצי לומר שיש חציצה שמא הלכה כמי שאומר ששיערו כגופו.
    תשובה ידועה מאוד בשות יחווה דעת חלק ב סימן ב וחלק ז סימן ב וגם בהליכות עולם חלק ז
    ועדיין כותב מר"ן הגר"ע שראוי להחמיר ולא לגדל בלורית.
    וכאן מר"ן הגר"ע משתמש במליצה הידועה:
    "ויאמר לקוצרים השם עמכם…"

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל