לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

תיקון עבירות על פי סוד

שאלה:

שלום רב,
מי שחטא בעבירות כמו הרהורים אסורים הסתכלות אסורה ושז"ל ועכשיו מתחזק ומשתדל לנצח את יצרו ולומד תורה וכו, שזה בודאי דברים חשובים מאוד, אלא שבנוסף לזה רוצה לעשות התיקונים המובאים בחוברת של הארגון "ונשמרתם" (עובד השם), שיש שם הבטחה בשם האר"י ז"ל שמי שיעשה כן ינצל מכמה דברים (יש הסכמות והוא ארגון ידוע) וידעתי שיש חכמים המייעצים להוסיף גם את זה ויש שאינם מייעצים כן. האם יש סכנה בדבר לעשות התיקונים והכוונות?

אני בחור ועשיתי פעם כמה תיקונים עם החוברת הזאת וחלק מתיקונים אחרים וממש זה עזר לי הרבה הרבה אלא שלצערי אחרי זמן שוב נפלתי ועכשיו אני מתחזק בזה כבר זמן מה. האם יש סכנה לעשות עוד פעם תיקונים למי שעשה כבר ושוב נפל ?

האם יש חכמים האוסרים לעשות התיקונים האלה והכוונות, ובפרט לאנשים שלומדים תורה אלא שאינם מקובלים ?

נא להשיב לי.

תודה רבה

תשובה:

אינני בקי בתיקונים, ואני משוכנע שאנשים פשוטים כמונו אין להם להתעסק בנסתרות, רק לחזור בתשובה בשמחה ובאהבה ולעלות עוד במעלות התורה והיראה. כל חיזוק בלימוד ובמצוות הוא ערך שלא יסולא בפז, ובמקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים לא יכולים לעבוד, אין לעסוק יותר מידי בעבר, מתנערים מהעבירה מתחרטים ומצטערים ומקבלים בלי נדר להשתדל יותר וממשיכים קדימה, העיסוק תמיד רק בחיובי בלימוד במצוות באהבת ה', בכל הטוב שהוא משפיע עלינו, ולא בעבירות ובעונשים ושאר דברים מחלישים שהעיסוק המרובה בהם הוא עצת היצר הרע.

לכאורה העניין בתיקונים הללו שייך לאנשים שיודעים ומכירים בערך תורת הנסתר והסוד, ומבינים את עומק העניינים אחרי שלמדו שנים רבות את התורה הקדושה בעיקר ש"ס ופוסקים ושימוש תלמידי חכמים ואז הם גם עוסקים בתורת הנסתר כראוי בקדושה ובפרישות. ואז יש מקום רב גם לתקן את חטאי הנעורים, מתוך הבנה וכוונה אמיתית. אבל לייחד יחודים וכל כדו' כשאין לנו הבנה בזה לכאו' לא אמור כל כך להועיל.

ברכה והצלחה רבה מאוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל