שאלה:
בס"ד
שבוע טוב,
בעניין כיבוס בתשעת הימים נאמר: סיבת האיסור בכיבוס עצמו – משום שמסיח דעת מאבלות.
אבל, הרי אנשים ונשים עובדים בשבוע הזה ועוסקים בכל ענייני החולין ומן הסתם ראשם מונח בעבודתם המיקצועית – כאן אין היסח דעת מהאבילות? למה לא גזרו מסיבה זאת שישבו בבית כמו בחול המועד ?
ב. הפעלת מכונת כביסה זה כמו להפעיל רובוט גולם בדיוק כמו לנהוג ברכב. מה ההבדל להביא למצב שתצטבר כביסה בכמויות אדירות ביום שישי בהכנות לשבת?
תשובה:
שלום וברכה
השאלה נכונה. לא גזרו על עבודה כי אנשים מתקשים לחיות ללא עבודה… צריך פרנסה… לגבי כיבוס, בזמנם הפעולה היתה כרוכה בשעות רבות מאוד של טורח, מכאן הגזירה ואחרי שגזרו, יש לנו כלל שאף שבטל הטעם לא בטלה התקנה.