שאלה:
רכשתי מכשיר שנטען על ידי אור השמש, אינו מחובר כלל לחשמל, הוא תלוי על וו מסמר, בכניסה לבית כל מי שעובר לידו מפעיל את האור, השאלה שלי לגבי שבת, האם אני חייב לנטרל אותו או שזה נקרא פסיק רישיה דלא ניחה ליה – בכל זאת לא נוח לי שידלק בשבת,
תשובה:
שלום וברכה
שמעתי פעמים רבות מהגר"ש גלבר שליט"א מחבר ס' ארחות שבת, שההגדרה של "ניחא ליה" נקבעת לפי הרצון ביום חול. כלומר זה שאתה לא מעוניין שידלק האור במקרר בשבת, או בחדר מדרגות לא הופך את זה ללא ניחא ליה, שהרי ביום חול אדרבה אתה מקפיד להיפך שכן ידלק, ומה שאתה לא מעוניין לעבור איסור אין בכך כלום, לכך פשיטא שיש לנטרל את המערכת הזו לפני שבת. כמו כן פסיק רישא דלא ניחא ליה זה לא היתר… יש בזה מחלוקת גדולה בסי' שכא ואנחנו פוסקים להחמיר.
ברכה והצלחה.
תודה רבה על תשובתכם, אני משתדל תמיד לנטרל לפני שבת, מה קורה שלפעמים אני שוכח ומגיע הביתה ורוצה להיכנס הביתה מה עלי לעשות ?
בשעת הדחק גדול יש להביא גוי לרמוז לו שלא בדרך ציווי שינטרל.
השאר תגובה