לתרומות לחץ כאן

גן חיות בפירות וירקות שאנחנו אוכלים

שאלה:

עברתי על מס' הרצאות באתר הידברות. הם מראים שם איך בודקים מזון. ומדובר לא רק בקטניות או אורז. גם במוצרים בסיסיים כמלפפונים ופלפלים. מסקנה, בשורה התחתונה, מפחיד מאוד. ממש גן חיות שמסתובבים לנו בפירות והירקות. ומי יודע מה מסתתר באותם מאכלים שטרם הגעתי אליהם. וזה יכול להיות עשרות חרקים בפרי בודד כפול 5 לאווין. מסקנה, אין מה לאכול.

תשובה:

המסקנה לא נכונה, בודאי אפשר לאכול פירות וירקות רק צריך שימת לב. כשאתה רואה גן חיות באפרסק, זה בדרך כלל אפרסק שיש בו חלקים רכים במיוחד, ואכן זה מקום שצריך בדיקה, אבל פרי טוב שכולו קשה יחסית ונראה שלם וכו', בדרך כלל הוא נקי וכן על זה הדרך. פלפלים יש לחתוך למטה מהחלק שבמקום החיבור לענף, ולרחוץ היטב את הנותר מבפנים ומבחוץ תוך כדי שפשוף, ואז אין מה לחשוש, בקיצור מנקים ואוכלים.

אדגיש רק נקודה אחת הסרטונים שראית הם נכונים ומהיימנים, אמנם הם מראים מקרים מסוימים מאוד, לא כל הפירות והירקות נגועים כך ובוודאי שלא הסחורה הטובה שבדרך כלל קונים בחנויות, מטרת הסרטונים ללמד אותנו את חובת הבדיקה, מדוע יש לבדוק מה יכול להיות בהם וממה אנחנו נזהרים, שהחששות הם אמתיים ומצויים. והמסקנה היא שלכן יש לבדוק את הפירות והירקות לפני שאנחנו אוכלים אותם. הבדיקה היא בדרך כלל די פשוטה והרבה פעמים גם לא מוצאים בה תולעים. אבל צריך לבדוק שלא לבוא לידי איסור

שבוע מבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל