לתרומות לחץ כאן

תיקון על חטאים – כיצד?

שאלה:

רציתי לדעת כמה תעניות זה הרהורי עבירה בתיקוני האר"י , וכמו זה יוצא בפדיון לצדקה

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע ואני ממליץ לך גם לא לעסוק בזה. כל תיקוני התשובה שכרוכים בתעניות ופדיונות הם בכלל לא נושא בשבילנו, והם לא עיקר התשובה, ואין לנו טעם לעסוק בזה, זה רק עצת היצר לצער אותנו ולייאש אותנו ולהמאיס עלינו את הכל. זה מיועד לאנשים רמי מעלה בדורות קודמים. אנחנו צריכים לעשות את עיקר התשובה, חרטה וצער על העבר, קבלה בלי נדר לעתיד, והעיקר בלי לחץ, רק בשמחה. אם בורא עולם היה רוצה שנהיה מלאכים הוא היה בורא אותנו כאלו, הוא מודע לחולשות שלנו, כך הוא רצה אותנו, הוא מבקש רק לראות שאנחנו מנסים להתקרב אליו. אבל בלי יאוש צער ופחד, רק באהבה ובשמחה. צריך לדעת שהאדם מטבעו – יצר לב האדם רע מנעוריו, הגוף מושך לחומריות ולחטא, את הנשמה אנחנו מטבע הדברים פחות מרגישים, לכן: הצלחת להתפלל היום כמו בן אדם? תרקוד! למדת קצת? הנחת תפילין? אתה מליונר! צריך לשמוח בכל מה שיש, ולנסות לחטוף כמה שיותר מרגליות, ולא להביט בחושך. מתנערים קמים וממשיכים להתקרב באהבה באמונה ובשמחה.

שנזכה לכל הטוב!

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. תודה רבה על התשובה אין הרבה שנוגעים בנושא זה שאדם חוטא וכולם חוטאים ויש תחושת יאוש שחוזרת על עצמה כיוון שאדם מנסה לתקן חודש חודשיים ושוב מוצא את עצמו באותה נקודה וכמו כן מוצא את עצמו בראש השנה באותה נקודה ולכאורה האם יש סיכוי שאדם כל חייו התמודד עם נסיון מסוים שיש לו והכל תלוי איך הוא בסוף דהיינו ימות כשהוא במצב של תשובה או במצב של עבירה ולכן צריך האדם להיות כל הזמן במצב של תשובה או שאולי אדם צריך פשוט לנצח את הנסיון שיש לו ולעבור לנסיון חדש אני אישית מרגיש שיש לי נסיון אחד בעיקרו שרודף אותי ואני משתדל לא להתייאש ולהשתדל להיות בתשובה תמידית על אף שאני פעמים במצב יאוש אשמח שתרחיבו את הנושא של התשובה שעניתם לשואל בדברי עידוד על הנושא.שאלה ב' תמיד רציתי לדעת איך מסתדר כל הגדול מחברו יצרו גדול ממנו האם גדולי הדור יש להם את הנסינות של הרשעים בדורנו לחלל שבת או לא לחלל או שהם הצליחו והנסיון שלהם הוא האם ללמוד פחות 5 דקות או לא ואם כן יש להם את הנסיון לעולם הם אדם לא ירגיש שהוא במצב עלייה?

  2. 1. הטעות שלנו שאנחנו מרגישים שנצחון זה סוג של או הכל או כלום, וזה כמובן שגוי לגמרי, כל מחשבה טובה של תיקון, כל חרטה, כל הימנעות היא נצח נצחים. נכון שתשובה שלמה היא עד שיעיד עליו יודע תעלומות שלא ישוב לזה החטא עוד, אבל יש המון דרגות בתשובה, ובורא עולם יודע את מאמצינו ונסיונותינו. כל צעד קדימה הוא חיי נצח.
    2. ברור שהיצר לא מפתע את הגדולים שבעם באותה גסות שבה הוא מפתה את הקטנים שבינינו, וכל אחד י שלו את נקודת הבחירה שלו, אבל באותו מקום שבו יש לו נסיון, ככל שאדם בעל מודעות רוחנית גבוהה יותר צריך יצר הרע גדול יותר כדי להחטיאו, הנסיון תמיד מאוזן.

  3. תודה רבה מאד מחזק אך אם אפשר לשאול שאדם החוטא בחטאים קשים ומתחזק ושוב חוטא ומתחזק ברגעי חיזוק שלו מה הוא צריך לחשוב בשביל לא להתייאש הרי יש מן תחושה כזו שהחטא השאיר בך רושם ואתה אדם אחר לחלוטין שלא תהיה עם אותו תמימות שהייתה לך ולא זו בלד קשה לך להאמין שגדולי הדור שאתה שואף להיות כמותם חטאו אפי' פעם אחת בחטא החמור הזה יש נטיה לספר עליהם שהוא מעולם לא פגם בעיניו והוא מעולם לא פגם בבריתו בקצב הזה האדם מרגיש שפל וחסר סיכוי הן אמת שאני יודע שזו עצת היצר ודרכיו השאלה היא האם באמת אין אמת בדבר וא"כ מה עלינו לחשוב כנגד זה?

  4. הרי הכתוב כבר אומר שבע יפול צדיק וקם, כלומר גם אם הוא נופל וקם נופל וקם הוא עדיין נקרא צדיק… ובלבד שאחרי שהוא נופל הוא קם!!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל