איסור נדה כיום שנשים לא מרגישות

שאלה:

שלום רב. אבקש לקבל את חוו"ד כת"ר שליט"א.
כיום הדבר מוסכם שנשים אינם מרגישות ביציאת הדם ואפילו בראיית הווסת. וקיי"ל (נדה נ"ז ב' וטוש"ע ריש סי' קצ) דבלא הרגשה נשים אינם טמאות מה"ת, ועוד מוסכם דעת רוב הראשונים והפוסקים שהרגשה אינו רק לברר שראתה מגופה אלא הוא דין וגזה"כ שאפילו ודאי מגופה ראתה כל שלא היה בהרגשה אינה טמאה מה"ת.
א"כ כיום לכאורה כל איסור נדה הוא מדרבנן וכטומאת כתמים.
ואף שיודע אני שדנו בזו פוסקי זמננו אבקש לקבל חוו"ד ומקורות.
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

השאלה הזו אכן נדונה בהרחבה. ההסכמה הכללית היא שראיית וסת היא ודאי דאורייתא, משום שזה ודאי נחשב ראייה בהרגשה, ומה שאשה אינה יודעת לאבחן שהרגישה אינו משנה את הדין. השאלה מתי זה כתם ומתי ראייה, הרי בהלכה אין משמעות ל"מחזור". ראיתי בספרו של הרב כהנא ארחות טהרה שמקובל בידו מגדולי המורים בדור הקודם, שכתם בגודל שלוש אצבעות הוא כבר ראייה לענין זה. מהגר"צ ובר שליט"א שמעתי בענין זה שאכן יש יותר מקום להחמיר בכתמים בזמנינו, כלומר לדעתו יש להסתכל לחומרא, שבעצם מרגישות ולא יודעות להבחין, אזמי אמר שלא הרגישה, אמנם המנהג שכל עוד זה כתם לא מתייחסים לזה כראייה בהרגשה, ואינני יודע באיזה גבול מחמיר בזה הגר"צ ובר וכאמור.

שבת שלום.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל