לתרומות לחץ כאן

ביטול חוזה של הגן בקורונה

שאלה:

שלום הרב, עקב הקורונה הוצאנו את בתנו מהגן וביטלנו את השיקים,המנכ"ל אמר לנו שלפי החוזה שחתמנו בתחילת השנה ביטול התקשרות מצריך קנס של 2 חודשיים תשלום ועקב המצב הוא מקל איתנו את הקנס לחודש וחצי.הסברתי לו שזו מכת מדינה,ועוד שהגננות קיבלו חל"ת,ולא בטוח בכלל שהם שילמו שכירות על המקום(זה רשת של גנים שאחד מהם נמצא במושב).ועוד אמרתי לו שהוא מוזמן לתבוע אותי בבית דין.האם יש חשש גזל מצידי?

תשובה:

שלום וברכה,

בזמן השביתה עקב הקורונה אין חובת תשלומים כיון שזה מכת מדינה. התנאי של עזיבה שמחייב חודשיים נוספים מחייב רק אם ההורה הוציא את הילד מהגן, התנאי לא מחייב על מכת מדינה.

אם הגן נפתח אחרי תקופת הסגר של הקורונה, חייבים ההורים לשלם גם אם לא שלחו מעצמם.

בהצלחה.

מקורות:

בהלכה מכת מדינה מוגדר כעיקוב מצד הגננת ולא מצד ההורה, ולכן ההפסד על הגן. ולכן אין חובה לשלם. התנאי שבחוזה לא מדבר על עיקוב מצד הגן אלא על עיקוב מצד ההורים, וזה לא שייך במכת מדינה. 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לא החזרנו את הילד אחרי הסגר מכיוון שעדיין המגפה באויר(אמנם במספרים נמוכים),וילדים בני שנתיים לא יכולים להשמר,האם לשלם את הקנס למרות שקיימתי "ונשמרתם מאד לנפשותיכם"?

  2. אחרי שחזר הפעילות לגן, אין כאן מכת מדינה, והורה שלא שלח חייב לשלם. הורה שלא שולח מחמת פחד של ממש, הרי זה אונס ופטור מתשלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל